• OMX Baltic0,44%301,66
  • OMX Riga0,19%895,1
  • OMX Tallinn0,2%2 066,57
  • OMX Vilnius0,04%1 194,92
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,19%8 735,6
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,63
  • OMX Baltic0,44%301,66
  • OMX Riga0,19%895,1
  • OMX Tallinn0,2%2 066,57
  • OMX Vilnius0,04%1 194,92
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,19%8 735,6
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,63
  • 19.08.12, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mobiilimängud toovad idufirmale miljoneid kasumit

Mobiilimänge loov OÜ Creative Mobile tegi tänavu esimese kuue kuuga üle nelja miljoni euro käivet, millest väga suur osa läks kasumiks.
4,2 miljoni eurose käibe juures saavutas vaid kaks aastat tagasi käima lükatud firma 3,5 miljonit kasumit. Täna tegeleb seal mobiilimängude loomisega poolsada inimest.
Ettevõtte hing on Narvast pärit Vladimir Funtikov. 2009. aastal lõpetas ta tehnikaülikooli ja kaotas töö Kanada omanikega programmeerimisfirmas. IT-huviline noormees proovis luua äsja turule tulnud Androidi telefonile rakendust. Seda ei saatnud küll suur edu, kuid Funtikov teenis natuke raha ning talle hakkas meeldima mõte valdkonnaga tõsisemalt tegeleda.
"Rakendus peab lahendama mingeid probleeme, kuid selleks tuleb probleem esmalt leida. Mängudega on alati võimalus, et teed midagi rumalat ja lihtsat ning inimestele see meeldib," põhjendab Funtikov keskendumist mobiilimängudele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ent esimesed mängud said vähe allalaadimisi ega toonud raha sisse, selle järel otsustati muuta äristrateegiat. Pärast korduvaid katsetusi loodi 2010. aastal tasuta mäng "Drag Racing".
Lihtsate vahenditega kuue nädalaga tehtud kergesti haaratav automäng kogus kiiresti populaarsust: uusi kasutajaid lisandus iga päev 60 000–80 000. See kasvatas hüppeliselt Creative Mobile'i käivet, mis on suurenenud ligi kolm korda ning jätkab kiiret kasvamist.
Vladimir Funtikovi sõnul on plaan sel aastal välja lasta veel kümmekond mängu, samuti on firmal käsil palju uusi projekte.
Pikemalt loe 17. augusti Äripäevast.
Autor: Kadri Põlendik, Indrek Kald

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele