• OMX Baltic0,74%302,56
  • OMX Riga−0,03%893,16
  • OMX Tallinn0,15%2 069,75
  • OMX Vilnius0,33%1 198,38
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,46%8 776,2
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,07
  • OMX Baltic0,74%302,56
  • OMX Riga−0,03%893,16
  • OMX Tallinn0,15%2 069,75
  • OMX Vilnius0,33%1 198,38
  • S&P 5000,8%6 141,02
  • DOW 300,94%43 386,84
  • Nasdaq 0,97%20 167,91
  • FTSE 1000,46%8 776,2
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,07
  • 22.08.12, 17:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks ma tahan Starbucksi

Starbucksist on saanud kultuskohv, mõnel pool isegi kohvi sünonüüm. Äripäeva ajakirjanik Laura Mallene kirjutab, miks see võiks tulla Eestisse.
Starbucksi 2009. aastal tehtud turu-uuringust selgus, et Eestis pole kohvipoodide kultuuri, mis väljaspool nii tavaline. Kus inimesed istuvad kohvipoes, arvuti nina ees, ja teevad tööd. Kirjutavad, uurivad meile, teevad ajurünnakut.
Õigupoolest on see väljaspool Eestit saanud üsna kitšiks vaatepildiks. Põhjusega, Starbucksi kohvipoed kujutavad paljude jaoks endast mõnusa õhkkonnaga töökeskkonda. Kogesin ise seda eelmisel sügisel.
Mõnusalt loova ja töise õhkkonnaga kohvipood turu-uuringu andmetel ei piirduks. Starbucks kirjeldas, kuidas nädalavahetuseti –kundeded on tööasjadega saanud ühele poole ja tulevad lihtsalt kohvi jooma - tuleksid kohvipoodi kohalikud muusikud, kes mängiksid mahedat jazzi või klassikalist muusikat. Et kohvi joomine muutuks elamuseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seda meil tõepoolest pole. On kohvipoed, mis asuvad keset kaubanduskeskusi, bussijaamas või tuleb seda väga kaua otsida. Need on enamasti läbikäiguhoovid. Kohad, kust haarata kiirelt oma tops ja koffeiinilaksu toel äratada mõneks ajaks organism ning minna edasi.
Kultuskohvi staatusesse jõudnud Starbucksi kohv on hea. Tõsi, kaugeltki mitte ideaalne. Aga ma ei maksa ainult toote eest. Ma tahan ka pakendit, õhkkonda ja lugu. Ja ma tahan Starbucksi, sest see annaks tõuke Eesti kohvikultuurile. Et siinse kohvikultuuri laeks poleks ainult see enam-vähem joodav vedelik, mida enamasti Eesti kohvikud pakuvad, mida saadab tänamatu teenindus ja kesine valik.
Sest tegelikult on oluline, kas Starbucks tuleb või mitte. Mitte nii oluline, kui see, et tuleks hea kohvikultuur.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 20 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele