• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,1
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,1
  • 12.11.12, 16:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: kärbitud Estonian Air suurem kui 2010. aastal 

Vähendatud ühendustega Estonian Air teenindaks aastas  5% enam reisijaid kui 2010. aastal kokku.
"Kui Estonian Air iseseisvalt jätkab ja teeb seda vähendatud graafiku alusel, siis lennutab lennufirma aastas 700 000 reisijat. See on oluliselt suurem näitaja kui 2010. aastal," selgitas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts täna riigikogu ees küsimustele vastates.
2010. aastal teenindas Estonian Air 670 000, tänavu 9 kuuga 688 000 reisijat.
Ministri sõnul ootas lennufirma äriplaani kohaselt 2012. aasta kahjumiks alla 10 mln eurot. "Kahjum, mis tuli sellest suurem, on seotud võetud riskide realiseerumisega," selgitas Parts tänavu 9 kuuga teenitud enam kui 20 mln euro suurust kahjumit. "Selles kahjumis pole midagi dramaatilist. Mõju Eesti majandusele oleks oluliselt suurem, kui seda lennufirmat üldse ei eksisteeriks." Ministri sõnul annavad lennufirma ja sellega seotud tegevused Eesti majandusse 130 mln eurot, millest 70 mln eurot Eestit külastavate turistide ning 20 mln eurot lennufirmat teenindavate ettevõtetega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lennuühenduste doteerimine siseriikliku transpordi sarnaselt pole Partsi sõnul võimalik. Estonian Airi juhtkond töötab välja uut strateegiat ja riigi panus lennufirmas sõltub ministri sõnul tegevuskavast ja perspektiivist, mida ettevõte välja pakub. "See on nädala või kahe küsimus, millal ettevõte konkreetse tegevuskava aktsionärile lauale paneb," selgitas minister.
Estonian Air peab ministri sõnul muutuma senisest efektiivsemaks. "See pole peamurmdiseks ainult nõukogule või juhatusele, vaid ka töötajaile ja ametiühingule," selgitas Parts. "Tõhustamine ja paindlikuks muutumine on äärmiselt oluline. Vastasel juhul on jätkusuutlik finantsmudel keeruline."
Autor: 1321-aripaev

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele