• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 15.11.12, 12:12

Valitsus ei välista enam pankrotti

Kui kaks nädalat tagasi välistas peaminister Andrus Ansip Estonian Airi pankroti, siis täna tõdes majandusminister Juhan Parts, et valitsusel on kaks valikut: lisainvesteering või pankrot.
Partsi sõnul sai valitsus kabinetiistungil ülevaate Estonian Airi olukorrast ja eesseisvatest valikutest. Täna otsust ei langetatud, aga olukorra täpsem tutvustamine ja tuleviku valikute võimalik kaardistamine oli Partsi oluline, et riik jõuaks aktsionärina teha õigeid otsuseid.
Põhimõtteliselt seisab Partsi sõnul ees kaks valikut. „Esimene – mitte nii neutraalses sõnastuses – tegevuse lõpetamine, juriidilises sõnastuses maksejõuetuse kaudu. Teine – finantseerida iseseisva jätkamise plaani,“ sõnas Parts.
Esimese variandi korral jääb riigi huviks see, et lennuühendused vastaksid Eesti arengu vajadustele.
„Esimene variant tähendaks, et töötame turgu arvestades läbi Euroopas kehtivad reeglid,“ sõnas Parts. „Teine variant tähendaks, et riik oleks valmis ettevõttesse täiendavalt investeerima ja selle puhul on mitmed eeltingimused, millal üldse saab investeerimisvariant kõne alla tulla.“
Kindlasti tähendab see Partsi sõnul seda, et ettevõte peab tegevuses olema regionaalselt konkurentsivõimeline. See tähendab senise kollektiivlepingu ümberrääkimist.
Teine tingimus on, et valitsuse investeering peab olema kooskõlas Euroopa Liidu reeglitega.
Mõlemad variandid on Partsi hinnangul võimalikud. Arutelu juurde naastakse tõenäoliselt kolme nädala pärast ja lõplik otsus tehakse 2013. aasta esimese kvartali jooksul.
Parts kinnitas, et lennureisijad ei pea muretsema.
Peaminister Andrus Ansip tõdes, et Estonian Airi saatus ei sõltu valitsuse tahtest, vaid sellest, kas Euroopa Komisjon annab loa riigiabiks või mitte. „Me ei saa välistada ühtegi stsenaariumit. Aga selles, mida Juhan Parts ütles reisijate kohta, võite kindel olla – reisijad ei pea muretsema, neid ei jäeta hätta."
Täpset investeeringu suurust Juhan Parts välja ei öelnud. Suvel on ajakirjandusest läbi käinud info, et lennufirma vajab 60 mln eurost rahasüsti.
„On väga olulisi asjaolusid, millest see sõltub. Kui investeeringu teeme, siis kehtib põhimõte, et ükskord on ka viimane kord. Et rahalise investeeringu mahu puhul saame öelda, et ettevõte saavutab finantsstabiilsuse. Me räägime projektsioonist 3-4 aasta peale,“ rääkis Parts.
1. novembril valitsuse pressikonverentsil sõnas Ansip, et Estonian Airi pankrot on välistatud. "Meie inimesed võiksid ühes asjas kindlasti päris veendunud olla, et ega valitsus seda Estonian Airi pankrotti küll ei lase," ütles Ansip. "Seda, et inimesed võiksid hakata kartma, kas nad ikka Estonian Airiga lennates kusagilt koju saavad või ei saa, seda paanikat ei maksaks kellelgi külvata. Ei-ei, seda ei juhtu, et Eesti riik jätaks oma kodanikud kuhugi ilma peale, nagu mitmete lennufirmadega on juhtunud."
Autor: Laura Mallene, Rivo Sarapik

Seotud lood

Uudised
  • 15.11.12, 15:53
"Põhimõtteliselt on riigiabi keelatud"
Põhimõtteliselt on riigiabi andmine keelatud, kuid vastavalt Euroopa Kohtu praktikale  ei ole ettevõtte  rahastamine  riigiabi, kui see toimub tingimustel, mille kohaselt toimiks samas turuolukorras olev erainvestor.
Uudised
  • 20.11.12, 14:51
Koondamine
 
  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele