„Selle laenu eest saab edasi lennata. Ma arvan, et see läheb eelkõige jooksvatesse vahenditesse. Seda enam, et investeerimisvajadust Estonian Airil ei ole – pigem on vaja restruktureerida ja see maksab raha,“ sõnas Aljas. Ehk siis: vaja on katta kulud, et hiljem hakata kokku hoidma.
„Küsimus on selles, et protsess on käimas, et küsida Euroopa komisjonilt luba rahasüstiks. Suure tõenäosusega on see pikk protsess, mis võtab aega. Estonian Airi rahaseis –niipalju kui bilansist lugeda saab- ei ole nii hea, et seal saaks rahasüstita hakkama saada. See katab seda võimalikku auku, kuni otsus tuleb,“ sõnas Aljas.
Valitsuse otsus laenata Estonian Airile 8,3 miljonit eurot võiks ju anda ajendi kergendatult ohata: oht on selleks korraks jälle maandatud. Kuid majandusminister Juhan Parts viitas taas, et põhimõtteliselt on ikkagi võimalik ka Estonian Airi pankrot.
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.