• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 13.11.13, 13:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Osula: valmistume uute rongidega võistlemiseks

Mootor Grupi juhatuse esimehe Hugo Osula sõnul valmistub bussiettevõte muudatustega ülidoteeritud rongiliiklusele arvestatava konkurentsi pakkumiseks.
„Kui riigi ülidoteeritud rongiliikluse abil Tallinna-Tartu liinil istekohtade arvu üle kahe korra suurendatakse, peab ka piletitulust elav, toodet arendav ning aktiivselt investeeriv ettevõtja sellele kuidagi reageerima. Viie aasta eest olid tihedama rongiliiklusega päevadel bussid pooltühjad. Busside tase polnud siis veel nii hea. Nüüd oleme selleks muudatuseks valmis,“ ütles Osula.
„Oleme viis aastat järjest Eesti-sisest ühist bussiliiklust arendanud, investeeringud on olnud väga suured. Erinevalt rongiliiklusest ei doteeri meid riik ja maksumaksja. Ei saa vastanduda sellele, et muutused turul nõuavad ka muutusi meie organisatsioonis,“ lisas ta.
„Mõne aasta eest olime valmis pakkuma teenust ka reisirongiliikluse korraldamiseks, kuid riik otsustas seda hanget siiski mitte korraldada. Me aktsepteerime seda otsust, kuid pole ka rongiliikluse arendamise ambitsiooni maha matnud,“ sõnas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Osula ei soovinud prognoosida, mis Eesti transporditurul toimuma hakkab ning kuidas muudatus nende käivet mõjutada võib, sest tema hinnangul mõjutab seda eelkõige riigi poolt reisirongiliiklusele eraldatav dotatsioon. „Meil on loota vaid reaalsetele reisijatele, kes on valmis teenuse eest ise maksma. Meie investeeringud toodete arendamisse on olnud pööraselt suured, oleme olnud sel turul 20 aastat, selle ajaga on meil tekkinud teatav kõhutunne, tänu millele ei pea me kõiki riske alati läbi kaaluma. Meile annab hea aimduse juhtuma hakkavast ka rahvusvahelisel turul toimuv,“ lausus ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele