Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    10 soovitust, kuidas jaekettidele müüa

    Baltika müügidirektor Andres Käär andis tänasel seminaril tootjaile kümme soovitust, kuidas paremini jaekettidele müüa.

    Täna toimub Meriton hotelli konverentsikeskus Äripäeva teemaveebi Best Sales seminar „Kuidas müüa edukalt suurtele jaekettidele?“, kus saavad sõna suuremate jaekettide ostudirektorid ja valdkonna eksperdid.
    Esimesena üles astunud Käär rõhutas ettekande alguses, et oma tegevuses ei ole ta kokku puutunud toidutootmisega, kuid leidis, et kindlasti töötavad tema soovitused ka toidu puhul.
    Kääri 10 praktilist soovitust, kuidas koos äri teha:
    1. Tea, kellele müüd. Toodet võidakse tunnetada erinevates kettides erinevalt. Sageli üritatakse minna erinevatesse kettidesse, aga need võivad olla ka erineva suunitlusega – ühes võib saada kõrgemat hinda, kui teises. Seetõttu tuleks selgeks teha, kuhu minna ennast müüma ja ehitada sellest lähtuvalt üles oma müügistrateegia. Samuti tasub koguda infot, mis on ostja kõige nõrgemalt kaetud valdkond ning kes on tema partnerid.
    2. Tea oma unikaalsust. Vähetuntud tegijana peab suutma välja tuua oma eristuvuse teistest. Reaalses elus ei ole niikuinii keegi täiesti unikaalne, kuid eristuvusega vähendatakse potentsiaalsete konkurentide hulka ja luuakse soodsam võimaluse valituks saada.
    3. Paku lisaväärtust. See reklaamjutt, palju oled teistest parem, ostjat ei huvita. Teda huvitab hoopis lisaväärtus – kuidas toode annaks midagi lisaks teisi brände kahjustamata. Ostja ei ole huvitatud sellest, et toode võtab teistelt analoogsetelt brändidelt müüki ära.
    4. Odav hind on tupiktee. See võib-olla toiduga tegelejate puhul ei pea paika, aga neile, kes tegelevad brändidega, on odav hind tupiktee, sest alati leidub veelgi madalama hinna pakkuja. Tehes madalast hinnast müügiargumendi, on see kindel kaotus. Hinnaga tuleks alla minna nii hilja, kui võimalik.
    5. Private label on püha. Oluline on tunda keti private label'eid (jaebrände - toim.) ja arvestada, et ketid ei tee midagi, mis nende private label'eid kahjustaks. Private label on hea äri kettidele, aga samas, kui läheb halvasti, on see väga suur taak õlgadel. Rahvusvahelisel turul on private labeli osakaal tõusmas ja suurem kui meil.
    6. Ole stabiilne partner. Stabiilsus on äris ülimalt vajalik. Tihti on pandud kogu organisatsioon tööle samas rütmis, et saavutada tarnekindlus kogu hooaja vältel. Seetõttu tasub ka fokusseerida, teada oma nišši, mitte minna müüma kogu sortimenti. Kui kord juhtub, et tarned ei tööta, on ettevõte kohe mustas nimekirjas. Ka siis, kui ükskord on saadud tootmisvõimsus tööle ja on kindel tunne, siis uuesti sissesaamine võib võtta oluliselt kauem aega.
    7. Iga ruutmeeter on raha. Argument, et teil risk puudub, me anname teile kauba realisatsiooni, on läbinisti vale. Kaupmehel on arvel iga ruutmeeter, millelt oodatakse müüki. Kui kaup jääb seisma, on see häving mõlemale poolele.
    8. Kaardista partnerid. Uuele turule sisenedes tuleks endale väga hästi selgeks teha, kes on potentsiaalsed koostööpartnerid ning teha valik, kellega tahetakse koos töötada. Võib juhtuda, et ühte ketti minek välistab teise.
    9. Ära tegutse meeleheitlikult. Kui tundub, sellelt kohtumiselt müüki ei tule, siis pigem tasuks kulutada ülejäänud aeg aru saamaks, miks ei tule. See on moment, kus võib vastuolusid tekkida, kui muututakse meeleheitlikuks. Igasuguste tingimustega nõustumisest pole kellelegi kasu ning nii võib tekkida meeleheitliku tüübi maine.
    10. Kõik tunnevad kõiki. Ära proovi mängida n-ö tuttava kaarti, sest see on kindel viis end koostööst välja lülitada. Tutvuste rõhutamine võib partnerit pigem ärritada ning ei meeldi ka ettevõtte omanikele, kui nende nimedega edvistatakse. Eesmärk on teha äri ning see, kas toode sisse ostetakse, sõltub ikkagi sellest, kas sul on hea toode või bränd.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.