• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 081,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,21
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 081,61
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,21
  • 19.02.13, 13:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaeketi kampaaniamure: hankija mängib topeltmängu

ETK ostudirektor Kadi Lainelo tõi välja, et harv pole olukord, kui sama kampaaniatoodet pakuvad korraga mitu jaeketti.
”See pole valdav probleem, aga seda esineb. Klient tuleb poodi meie kampaania ajal seda toodet ostma. Selle aluseks on toote hind,” selgitas Lainelo täna toimuval Best Salesi seminaril, mis käsitleb teemat, kuidas müüa edukalt suurtele jaekettidele.
Tema sõnul jälgitakse üksteise kliendilehti. Kui toode on mitme keti kampaanias, tekib hinnakonkurents jaekettide vahel. See pole soodne ühelegi ketile.
”Eesmärk on kaupa müüa. Aga sellisel juhul hakkab klient hinda võrdlema, tekib hinnavõrdlusmoment ja tegelikult ei võida sellest mitte keegi,” kinnitas Lainelo.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teine probleemikoht sellisel juhul on, et kliendi jaoks puudub eristumine.
”Ta vaatab, et toode on sama ja määravaks jääb hinnaargument. Tekib võistlus hinna alusel - selle asemel, et pakkuda kliendile parimat toodet,” sõnas Lainelo.
Selline olukord kätkeb endast mitut riski: eriti see, et tulevad ajalised hilinemised. ”Toode on võetud mitmesse kampaaniasse, müügimahud on nii suured, et ei suudeta tarnida või tuua,” selgitas Lainelo. ”Meie usaldus kaob ära. Pakume sama toodet, oleme võtnud selle heauskselt valikusse - ja meil ei ole kaupa. Oleme klienti petnud ja ei saa enam hankijat usaldada.”

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele