• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,21%44 995,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,64
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,21%44 995,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,64
  • 19.02.13, 13:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaeketi kampaaniamure: hankija mängib topeltmängu

ETK ostudirektor Kadi Lainelo tõi välja, et harv pole olukord, kui sama kampaaniatoodet pakuvad korraga mitu jaeketti.
”See pole valdav probleem, aga seda esineb. Klient tuleb poodi meie kampaania ajal seda toodet ostma. Selle aluseks on toote hind,” selgitas Lainelo täna toimuval Best Salesi seminaril, mis käsitleb teemat, kuidas müüa edukalt suurtele jaekettidele.
Tema sõnul jälgitakse üksteise kliendilehti. Kui toode on mitme keti kampaanias, tekib hinnakonkurents jaekettide vahel. See pole soodne ühelegi ketile.
”Eesmärk on kaupa müüa. Aga sellisel juhul hakkab klient hinda võrdlema, tekib hinnavõrdlusmoment ja tegelikult ei võida sellest mitte keegi,” kinnitas Lainelo.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teine probleemikoht sellisel juhul on, et kliendi jaoks puudub eristumine.
”Ta vaatab, et toode on sama ja määravaks jääb hinnaargument. Tekib võistlus hinna alusel - selle asemel, et pakkuda kliendile parimat toodet,” sõnas Lainelo.
Selline olukord kätkeb endast mitut riski: eriti see, et tulevad ajalised hilinemised. ”Toode on võetud mitmesse kampaaniasse, müügimahud on nii suured, et ei suudeta tarnida või tuua,” selgitas Lainelo. ”Meie usaldus kaob ära. Pakume sama toodet, oleme võtnud selle heauskselt valikusse - ja meil ei ole kaupa. Oleme klienti petnud ja ei saa enam hankijat usaldada.”

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele