• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Klaasi peidetud tunnustus

    Kaunite klaasist meenete ja auhindade valmistamiseks firmaürituste tarbeks tasuks varuda aega – keskmiselt läheb töö teostamiseks kuu aega.

    Klaasist meenete või auhindade tellimuse täitmise pikkus sõltub konkreetsest tellimusest, hooajast ja materjalide kättesaadavusest. Keskmiselt kulub selleks klaasistuudio Annkris-Glass klaasikunstniku Kristi Ringkjobi sõnul neli nädalat, kui kavand on juba valmis.
    Kavandi tegemiseks eelnevalt kuluv aeg sõltub aga lähteülesande keerukusest ja kasutatavast tehnikast – see võib ulatuda paarist päevast mõne nädalani, kui on rohkelt nõudmisi, katsetusi ja kooskõlastusi.
    Ka firma Ideeklaas klaasikunstniku Kalli Seina sõnul oleks hea eritellimustoodete puhul vähemalt kuu aega kliendi soovist ette teada. Suuremate koguste ja pingeliste hooaegade ajal – jõulud, aastavahetus ja ärihooaja lõpp enne suve algust –on tellimuste täitmise ajad tema sõnul aga kindlasti veelgi pikemad.
    Oluline on detailid läbi mõelda. “Oluline on, et klient kohe alguses võimalikult täpsed lähteandmed edastaks,” selgitas Ringkjob ja loetles, et tähtis on teada, kes on eseme saaja, millal on töö tähtaeg, milline on eelarve ja kas kliendil on värvieelistusi, mida töös näha tahetakse.
    “On hea, kui kliendil on ka omapoolne üldine visioon või ettekujutus, mis laadi või funktsiooniga eset ta soovib ning  kellele kingitus on määratud,” selgitas Sein.
    Kunstnikul on oluline teada, kas see peaks olema pigem isiklikku laadi või büroo tarbeks mõeldud meene, kas soovitakse puhtdekoratiivset mälestuseset või pigem tarbeeset, kas see peaks olema diskreetset ja universaalset või isiklikumat laadi ja soojem toode ning millisesse keskkonda see võib sattuda. “See lihtsustab ja kiirendab pisut kavandamisprotsessi,” lisas Sein.
    Firma Disainiklaas kunstniku Agnes Tormi sõnul joonistub tavaliselt visioon sellest, milline võiks kingitus välja näha, välja juba esmakohtumisel. Kuna tegemist on aga eritellimusega, siis päris üheselt kavandi tegemiseks kuluvat aega mõõta ei saa. “Iga projekt ja klient on omanäoline ja nii ka kliendile kavandi kujundamise aeg,” selgitas Torm.
    Fotod, logod muudavad meene põnevamaks. Päris oma ja valmis kavanditega ei ole kunstnike sõnul alati hea tulla. “Tihti ei saa me selliseid kliente aidata, sest need kavandid pole klaasist teostatavad või põhjendatud,” rääkis Sein ja lisas, et enne otsuse tegemist nad kindlasti konsulteerivad kliendiga ja saadavad vajadusel mõne teise tegija poole.
    See ei tähenda aga, et eeltööd ei tasuks üldse teha. Kindlasti võiks enne kunstniku juurde minemist mõelda, kuidas personaliseerida kinki, soovitas Torm. “Fotod ja muu selline sümboolika on võimalik disainida osaks kingist,” tõi ta näiteid. Põnevaimad tööd, mida tal endal on tulnud teha, on olnud seotud ka näiteks LED-tuledega.
    “Hetkelgi on käsil suur tellimus LED-lampidele, mis on kujundatud firma ürituse sümboolikas, kuid täiesti kunstniku visioonina,” selgitas ta. Samuti on põnevad tema sõnul erinevad söövitusega tööd ja mitmel tasandil klaasiga mängimine, mis annab erakordse efekti, kui sellele veel valgus lisada.
    Pakend kergendab kingisaaja elu. Kindlasti ei tasu unustada ära ka pakendamist – see on klaasist esemete puhul väga oluline. Kui kingitus läheb välisriiki, siis tasuks mõelda, kas seda on võimalik käsipagasisse võtta või mitte, sõnas Ringkjob. Samuti võik pärast auhinna üleandmist olla saajal olemas karp, kuhu sisse auhind turvaliselt panna.
    Erinevate klaastööde hinnad on tellimuseti üsna erinevad. “Lihtsamate, väiksemate esemete puhul algavad hinnad mõneteistkümnest eurost tükk, suuremate unikaalesemete auhindade puhul  küündib hind mitmesaja euroni,” mainis Sein. Odavamad on olnud vaid väikesed seeriameened –päkapikud, kaardid, võtmehoidjad, mille ühe meene hind on 5–10 eurot.
    Rohkelt võimalusi
    Firmasümboolikat on klaasmeenet kavandades võimalik kasutada mitmel viisil – teha nt logokujuline toode, graveerida see klaasile või lisada pakendile.“Kui firmasümboolika kasutamine on kohe alguses hästi läbi mõeldud, siis väga suurt hinnalisa ei tule,” rõhutas Kristi Ringkjob. “Üks hea võimalus on eseme puhul mängida värvidega nii, et ei kaotaks kunstilist väärtust ja olemust,” selgitas ta. Teine võimalus on klaasile graveerida oma logo, mille hind algab paarist eurost. Klaasist ehete puhul võiks paigutada firmasümboolika aga hoopis pakendile.Logosid ja sümboolikat saab klaasile kanda lasergraveeringus või liivsöövituses. Samuti on võimalik käsigraveering või 3D-lasergraveering. “On olemas ka metallplaadid, kleepsud ja muud lisadetailid , millega logo tootele lisada,” selgitasAgnes Torm.
     
    Tasub teada
    Anna kunstnikule täpsed juhtnöörid
    Klaasist meenete tellimisel on hea teha seda piisava ajavaruga, et kunstnik saaks välja pakkuda midagi erilist.Keskmiselt kulub töö teostamiseks neli nädalat, kui kavand juba olemas on. Kui mitte, siis võtab kavandi tegemine aega veel paarist päevast kuni mõne nädalani.Oluline on anda kunstnikule enne töö alustamist teada, kes on eseme saaja, millal on töö tähtaeg, milline on eelarve ja kas on mõni logo, foto või värvieelistus, mida soovitakse töös kindlasti näha.Olemas võiks olla visioon, mis laadi või funktsiooniga eset vaja oleks. Seejuures tasub arvestada, et päris kõik lahendused ei ole klaasist meenete puhul teostatavad. Läbi tasuks mõelda, kuidas auhinna, meene saajad saaksid seda transportida – kas ja millisesse karpi või pakendisse auhind panna. 
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: hüvasti, administraator ja garderoobitädi!
Seekordne Nobeli majanduspreemia laureaat pälvis auhinna muu hulgas tõestuse eest, et miinimumpalga tõus ei pruugi tööhõivele mõjuda negatiivselt. Loodetavasti peab see paika ka Eesti järgmise aasta hüppelise miinimumpalga tõusu puhul, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Seekordne Nobeli majanduspreemia laureaat pälvis auhinna muu hulgas tõestuse eest, et miinimumpalga tõus ei pruugi tööhõivele mõjuda negatiivselt. Loodetavasti peab see paika ka Eesti järgmise aasta hüppelise miinimumpalga tõusu puhul, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Arco Vara juht loodab Enefitist kiiret kasumit
Kinnisvaraarendaja Arco Vara tegevjuht Miko-Ove Niinemäe tõdes, et osales väikeses mahus Enefit Greeni IPO-l, kuid neljakordne ülemärkimine tuli talle vaatamata soodsatele oludele üllatusena. Niinemäe näeb, et investorite arvu kasv on kasulik kõigile.
Kinnisvaraarendaja Arco Vara tegevjuht Miko-Ove Niinemäe tõdes, et osales väikeses mahus Enefit Greeni IPO-l, kuid neljakordne ülemärkimine tuli talle vaatamata soodsatele oludele üllatusena. Niinemäe näeb, et investorite arvu kasv on kasulik kõigile.
Riigikohus muutis kevadel vastutuse põhimõtteid kortermajade veetorude purunemisel
Tänavu kevadel tegi riigikohus olulise otsuse kortermaja veetoru lõhkemise juhtumis.
Tänavu kevadel tegi riigikohus olulise otsuse kortermaja veetoru lõhkemise juhtumis.