• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Anna kliendile lihtne sõnum

    Tiheda konkurentsi tingimustes on tähtis edastada kliendile lihtne sõnum ning garanteerida kampaania ajal firmas veatu töökäik ja kauba olemasolu. 

    Baltika Grupi turundusjuhi Jaanika Terasmaa sõnul on sooduskampaaniat korraldades oluline kliendi jaoks arusaadav sõnum. Tänases tihedas konkurentsis, kus allahindlused on reeglina paljudes konkureerivates kauplustest korraga, ei taha klient näha eraldi vaeva, et soodustuse väärtust endale selgeks tegema hakata.
    Sama seisukohta toetab ka NS Kinga turundusjuht Aleksander Rogozin. “Eelistame vältida olukordi, kus kampaania sõnumit on võimalik mitmeti tõlgendada,” selgitas ta.
    Just seetõttu ei korralda firma näiteks soodustusi stiilis “allahindlus kuni 70%”, kus mainitud allahindlusprotsent kehtib kliendi jaoks vaid väga piiratud sortimendile. “Vahe allahindlusprotsentides võib esineda ainult sel juhul, kui klient ostab tooteid kliendikaardiga,” tõi NS Kinga turundusjuht välja erandjuhtumi.
    Rogozini sõnul on põhjendatud, et kliendikaardi omanikud kui lojaalsed kliendid saavad rohkem privileege. “Muidu on aga ikkagi nii, et kui me kuulutame välja 50% soodustuse, siis see kehtib kogu sordimendile,” ütles ta.
    Kampaania kanal tuleb valida lähtuvalt klientidest ja tootest. Lisaks lihtsale sõnumile on Rimi turundusjuhi Andrija Lilleoja sõnul kampaania õnnestumiseks oluline seada enne paika aga eesmärgid ning vastavalt nendele valida kampaania mehaanika.
    “Arusaadavalt on kõigil turundajatel soov tulla välja millegi originaalsega, ent paraku võib ekstravagantse ning omanäolise sõnumi ja teostusega kampaania kliendi jaoks kaduma minna,” mainis Lilleoja ja lisas: “Olen seisukohal, et lihtsuses peitub jõud.”
    Poekett Selver kasutab turundusjuhi Ruth Aarma sõnul klientide kampaaniast teavitamiseks kolme kanalit: otsepostitus, televisioon ja internet. Kohapealne informatsioon on kampaania lisateavitus. “See kõnetab vaid kaupluses olevaid potentsiaalseid ostjaid,” selgitas Aarma.
    NS Kinga turundusjuhi Aleksander Rogozini sõnul on nende firma jaoks kõige efektiivsemaks kampaania tegemise viisiks osutunud SMS-teavituste saatmine. “See on kontakt, mis loetakse igal juhul läbi ja millele tuleb ka alati tagasisidet,” ütles ta. Televisioon ja raadio on samuti head kanalid, kuid nende tõhususe mõõtmiseks on vaja läbi viia eraldi uuringud, mis on Rogozini sõnul omaette kulu.
    Lihtsam viis ja ka mõnevõrra tõhusamad on reklaamida firmat ja toimuvaid kampaaniaid Rogozini sõnul linnaruumis asuvatel ekraanidel. “Klassikaline televisioon on liiga reklaami täis,” arvas NG Kinga turundusjuht.
    “See ei tähenda, et me seda ei kasuta – üritame olla igal pool olemas,” ütles ta, ent tema sõnul on firma töötajatelt saadud tagasiside põhjal jõudnud järelduseni, et kaubanduskeskuste sisetelevisioon ja linnaruumis asuvad ekraanid on televisioonist hulga efektiivsemad kanalid.
    Ootamatuteks olukordadeks tasub alati valmis olla. Lisaks reklaamile määravad kampaania õnnestumise Rogozini sõnul veel paljud tingimused – asukoht, aastaaeg ja isegi ilm.
    “Lihtne näide – kui kevadel on ilm hea ja kõik õitseb, lähevad kevad- ja suvekingad hurraaga ära,” lausus Rogozin. Juhul, kui kevad hilineb ja sajab vihma või lund, on olukord arusaadavalt teine, klienti on raske poodi meelitada, olgu reklaam kui hea tahes.
    Sarnasel seisukohal on ka Terasmaa. Kampaaniate toimumine, eesmärgid ja ülesehitus sõltuvad paljudest sageli väga kiiresti muutuvatest faktoritest. Lisaks ilmastikule veel turu olukorrast, kauba¬varudest, konkurentide tegevusest ja klientide käitumisest, loetles Terasmaa.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Indrek Teder: raha räägib. Endiselt
Mõnedes Euroopa riikides on jätkuvalt esiplaanil äri- ja majanduslikud huvid, mitte sõda Ukrainas. Ja seda täiesti avalikult, kirjutab endine õiguskantsler Indrek Teder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Mõnedes Euroopa riikides on jätkuvalt esiplaanil äri- ja majanduslikud huvid, mitte sõda Ukrainas. Ja seda täiesti avalikult, kirjutab endine õiguskantsler Indrek Teder vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA uute kodude müük langes 9 aasta kiireimas tempos Kõrged laenuintressid survestavad nõudlust
USAs langes uute kodude müük aprillis viimase üheksa aasta kiireimas tempos, nõudlust mõjutasid negatiivselt kõrge inflatsioon ning kodulaenu intresside hüppeline tõus, vahendab Bloomberg.
USAs langes uute kodude müük aprillis viimase üheksa aasta kiireimas tempos, nõudlust mõjutasid negatiivselt kõrge inflatsioon ning kodulaenu intresside hüppeline tõus, vahendab Bloomberg.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Töötajad peavad mainekaks tööandjaks energiafirmat, tudengid Microsofti
Töötavate inimeste jaoks on kõige atraktiivsemad tööandjad riigi või kohaliku omavalitsuse infrastruktuuriettevõtted, tudengid hindavad Microsofti Eesti arenduskeskust, LHVd ja Pipedrive’i, näitab Kantar Emori tööandjate maine pingerida.
Töötavate inimeste jaoks on kõige atraktiivsemad tööandjad riigi või kohaliku omavalitsuse infrastruktuuriettevõtted, tudengid hindavad Microsofti Eesti arenduskeskust, LHVd ja Pipedrive’i, näitab Kantar Emori tööandjate maine pingerida.
Parim juht Madis Toomsalu: Eesti parim juht on hoopis mu ema
Konkursi parim juht 2022 ja LHV Grupi juht Madis Toomsalu rääkis tunnustuse teada saamise järel, et peab Eesti parimaks juhiks hoopis oma ema.
Konkursi parim juht 2022 ja LHV Grupi juht Madis Toomsalu rääkis tunnustuse teada saamise järel, et peab Eesti parimaks juhiks hoopis oma ema.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.