• OMX Baltic0,01%292,04
  • OMX Riga0,11%908,11
  • OMX Tallinn0,21%1 950,73
  • OMX Vilnius0,01%1 243,73
  • S&P 5000,01%6 715,79
  • DOW 300,51%46 758,28
  • Nasdaq −0,28%22 780,51
  • FTSE 1000,67%9 491,25
  • Nikkei 2251,85%45 769,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,53
  • OMX Baltic0,01%292,04
  • OMX Riga0,11%908,11
  • OMX Tallinn0,21%1 950,73
  • OMX Vilnius0,01%1 243,73
  • S&P 5000,01%6 715,79
  • DOW 300,51%46 758,28
  • Nasdaq −0,28%22 780,51
  • FTSE 1000,67%9 491,25
  • Nikkei 2251,85%45 769,5
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,53
  • 31.03.08, 18:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Heitgaasitrahvid ähvardavad Euroopa autotootjate kasumeid

Standard Poor'si raporti kohaselt võib Euroopa Komisjoni ettepanek tõsta järsult trahve uutele CO2 norme ületavatele autodele, see mõjutab oluliselt autotootjate kasumlikkust.
Standard Poor's Ratings Services avaldas täna raporti: "Kas karmid CO2 normid peatavad Euroopa autotööstuse mootori?“
Euroopa Komisjon plaanib trahvida ettevõtteid, kelle autod eritavad rohkem kui 130 grammi süsihappegaas kilomeetri kohta. Aastast 2012 trahvitakse ettevõtet iga auto eest 20 euroga iga ületatud grammi kohta. Aastal 2015. tõuseb trahv grammi kohta 95 euroni.
„Keskmiselt eristas uus auto 2006. aastal 160g/km, see tähendab, et nõudmiste täimine on äärmiselt kulukas,“ ütles Standard Poori krediidi analüütik Maria Bissinger. „Samas võivad trahvid olla üüratud," lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui keskmiselt saastav Volkswageni autode heitgaaside CO2 kogus ei muutuks ja müüdaks sama palju autosid, siis maksaks autotooja 2012. aastal 2 miljardit eurot trahvi ja 2015. aastal 9 miljardit eurot. Kõige vähem saastav Peugeot peaks ikkagi maksma 2012. aastal 600 miljonit eurot ja 2015. aastal 3 miljardit eurot.
Bissinger nõustus, et see stsenaarium ei arvesta saaste vähendamisega, kuid näitab selgelt, et autotootjaid ootab tohutu ülesanne.
Raporti kohaselt peavad autotootjad märgatavalt rohkem investeerima arendusse, et keskkonnasäästlikke autosid toota.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele