• OMX Baltic0,02%297,3
  • OMX Riga0,05%920,01
  • OMX Tallinn0,03%2 027,42
  • OMX Vilnius0,00%1 219,28
  • S&P 5000,00%6 395,78
  • DOW 300,00%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 100−0,1%9 278,55
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,89
  • OMX Baltic0,02%297,3
  • OMX Riga0,05%920,01
  • OMX Tallinn0,03%2 027,42
  • OMX Vilnius0,00%1 219,28
  • S&P 5000,00%6 395,78
  • DOW 300,00%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 100−0,1%9 278,55
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,89
  • 21.05.14, 12:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mölder: teede sõidetavus löögi all

AS TREV-2 Grupi tegevjuhi Erki Mölderi hinnangul tuleb täna, kui vähenenud on ELi keskkonnaehituse maht ja kärbitud kütuseaktsiisi osa teedeehituses, harjuda nn uue normaalsusega, mis seab löögi alla teede sõidetavuse.
„Olukorras, kus raha tegelik osakaal on juba täna sellest määrast väiksem ning ELi toetuseks mittekõlbulike teede rahastamine kriitilisel piiril, tähendab see kindlasti teede sõidetavuse löögi alla seadmist ja kindlasti ka ohtu sektori tööhõivele,“ nentis Mölder.
Ta selgitas, et ehitussektoris tegutsevad täna tugevad ja riskijuhtimist hindavad ettevõtted, mis on juba kindlasti arvestanud sellega, et teatud mahus välisrahastus väheneb. See tähendab tema hinnangul suuremat paindlikkust, nii objektide valikul kui ka tööjõu küsimustes.
Enim ebakindlust on Mölderi sõnul ennekõike taristuehituse sektoris ja sellega seotud tegevusaladel. Kuna valitsus otsustas hiljuti siduda kütuseaktsiisist lahti teede investeeringuteks ja teehoiuks määratud raha, siis enam ei ole riigil kohustust suunata sinna kütuseaktsiisist 75 protsenti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Muutustega kohanemiseks on TREV-2 loobunud pea kõikidest mittestrateegilistest tegevussuundadest.
Eelmise nädala lõpus teatas TREV-2 Grupi AS, et käive oli tänavu esimeses kvartalis 6,2 miljonit eurot, langedes mullusega võrreldes 52 protsenti. Mölder selgitas, et põhiosa käibe langusest tõi ELi toetuste märgatav vähenemine, lisaks oli languse taga üldehituse tütarettevõtte müük ja üldine mahtude kahanemine ehitussektoris.
Mölder märkis, et firma oma finantsprognoose ei avalikusta, ent kindlasti väheneb mullusega võrreldes käive, sest keskkonnaehituse mahud vähenevad märgatavalt. Sellelt aastalt ootab Mölder positiivset netotulemust.
„Pikemas perspektiivis võib öelda, et see aasta on nn uue normaalsuse esimene aasta. Ilmselt jäävad taristuehituse mahud ka järgmistel aastatel selle aastaga võrreldavale tasemele,“ nentis Mölder.
TREV 2 selle aasta suuremad projektidTartu idaringtee ehitusala projekteerimineValgejõe-Rõmeda teelõikude (nn Viitna ümbersõit) tööde lõpetamineTopi liiklussõlme ehitus LaagrisMuuga sadama tööd raudteedelSuurupi ja Vääna-Jõesuu vee- ja kanalisatsioonitorustike ehitustöödViljandi vanalinna torustike rekonstrueerimine.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele