Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaata automüüjate välimäärajat

    Eestis pakutavate autode müüjad jagunevad suures osas nelja kategooriasse, selgub auto24.ee koostatud statistikast.

    Auto24.ee andmetel tehakse aastas kasutatud autode turul ligi 125 000 tehingut (Eestis siseturul vahetavad omanikku ligi 95 000 sõidukit + ligi 30 000 esmaselt maaletoodud sõidukit) ja uusi sõidukeid müüakse aastas ligi 22 000.
    Tavakasutajad 55% - inimene, kes müüb iseenda kasutuses olnud autot. Kuulutusi on tal olnud aasta jooksul ainult 1-3 (kontrollitud nime ja pangarekvisiitide järgi). Sisaldab ka neid, kelle auto on liisingettevõtte vara ja tegelevad ise selle müügiga. Müügipõhjuseid võib olla mitmeid – vahelduse soov, liisingleping hakkab lõppema – auto on hästi hoitud ja auto väärtus on liisinglepingu jääkväärtusest suurem, mida ei ole mõistlik automüügifirmale jätta.
    Võib tunduda, et auto hakkab rohkem remonti vajama ja on soov uuema vastu vahetada, auto on liiga kallis üleval pidada ja on soov ökonoomsema vastu vahetada. Müümine võtab keskmiselt aega 51 päeva, kuulutamise kulu on keskmiselt €14,58 (sisaldab käibemaksu) sõiduki kohta.
    „Eraisikutest ärimehed“ 11% (kolm ja rohkem kuulutust aastas) - impordivad peamiselt Itaaliast, Saksamaalt, Belgiast jne. Maksu- ja tolliamet paneb neile süüks, et väga suur osa nende poolt ostetud autodest ostetakse välisriigist neto (ilma lähteriigi käibemaksu maksmata) ja Eestis skeemitatakse nende autode hind siis käibemaksu miinus väike „tankisti teenustasu“ võrra odavamaks.
    Iseloomulik on veel see, et enamuses on tegemist keskmisest hinnast oluliselt kõrgemat hinda omavate autodega, mis rändavad liisingusse. Siin tulevad juba appi liisingfirmade partnerid – margiesindused. Iga „eraisikust ärimehe“ riiulifirma seda autot liisingule müüa ei saa, vaid see toimub juba autoesinduste kaudu. Müümine võtab keskmiselt aega 85 päeva, kuulutamise kulu auto24.ee-s on keskmiselt €15 (lisandub käibemaks).
    N-ö automüügiplatsid ja rohkem kui kolme autot aastas müüvad tavakasutajad 26% - ei ole liisingfirmade partnerid, võtavad autosid komisjonimüügile, toovad ise välisriikidest. Usaldusväärsus kõigub seinast seina, on väga edukaid ja oma klientuuri kinnistanud ettevõtteid/toimetajaid, kelle müüdud autodega on minimaalselt probleeme ja on ka täielikke vastandeid.
    Margiesindused 8% - Süvenev väljakutse on kvaliteetsete ja hinnaga konkureerivate autode puudus. Võetakse ka autosid komisjonimüügile (-10% hinnast või ostetakse kohe välja ligi -30% hinnast). Liisingutest tagastatavad sõidukid, mille vastu kasutaja huvi ei tunne, ei kannata mõistetavatel põhjustel kriitikat ja hind ei ole konkurentsivõimeline. Buumi ajal ehitatud klaaspaleed ja peegelsaalid hoiavad püsikulud üleval, kuid üha harvem jõuab inimene salongi, et lasta endale auto professionaalsete müüjate poolt ära müüa. Kindel nišiturg, millel on oma kindel maksujõuline tarbijaskond.
    Ekslik on arvamus, et margiesindused müüvad alati kontrollitud ajaloo ja taustaga kasutatud autosid. Margiesinduse platsidelt võib leida täpselt neidsamu välisriikidest toodud keritud odomeetrite, makrofleksi ning servamata planguga parandatud ja uppunud autosid. Väga positiivne on see, et probleemide ilmnemisel on võimalik lahendusi leida ja ka autot tagastada, kuna hädavajalik on oma müügiesinduse mainet hoida. Kindlasti peab veenduma, et müügi dokumentidesse märgitakse müüjaks konkreetne esindus. Levinud on skeemid kus pannakse viimasel hetkel lepingusse kellegi võõra eraisiku nimi ja hiljem väidetakse, et tegemist oligi komisjonimüügis olnud sõidukiga.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.