• OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−0,59%42 637,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−0,59%42 637,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 17.06.14, 10:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

IRL küsib riigikontrolöri hinnangut praamihanke kohta

IRLi fraktsioon andis tänasel riigikogu istungi riigikontrolör Alar Karisele üle arupärimise seoses valitsuse otsusega loobuda praamide ostmisest ning selle asemel korraldada avalik konkurss operaatori leidmiseks koos laevadega.
Arupärimise üle andnud riigikogu liikme Siim Kiisleri sõnul ei ole Palo tegevus kooskõlas riigi huvidega. Tema sõnul oleks riigi ja maksumaksjate huvides korraldada parvlaevaühendust mandri ning Saaremaa ja Hiiumaa vahel riigi äriühingu omandis olevate laevadega.
„Sellise mudeli kulusääst prahitasude vähenemise arvel oleks 6-8 miljonit eurot aastas, seega 10 aasta peale kokku 60-80 miljonit eurot võrreldes tänaste tingimustega. Ma ei näe, et valitsusel oleks ratsionaalseid põhjuseid praamide ostu plaanist loobumiseks. Põhjendus, et kaks aastat võib olla liiga lühike aeg nelja laeva soetamiseks, on muinasjutu valdkonnast,“ rääkis Kiisler pressiteate vahendusel.
Alar Karisele esitatud arupärimises soovib IRL riigikontrolöri hinnangut valitsuse otsusele loobuda laevade ostust ning korraldada avalik konkurss operaatori leidmiseks koos laevadega olukorras, kus turul puuduvad võimalikud alternatiivsed pakkujad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samuti küsitakse arupärimises, kas valitsuse seatud operaatori hanke tingimusi võib käsitleda suunatud riigihankena.
Lisaks uuritaks riigikontrolörilt, millistel kalkulatsioonidel põhines valitsuse otsus kuulutada välja hange operaatori leidmiseks koos laevadega ning millisele äriplaanile tuginedes on põhjendatud Tallinna Sadama osalemine operaatori leidmise konkursil.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele