• OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,79
  • OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,24%6 395,78
  • DOW 300,04%44 938,31
  • Nasdaq −0,67%21 172,86
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,79
  • 30.06.14, 15:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik kuulutas välja praamihanke

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kuulutas välja rahvusvahelise avaliku liiniveo teenindamishanke Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu parvlaevaliinil.
Neli käitamist alustavat laeva peavad olema kas spetsiaalselt hankeks ehitatud uued või kuni 86 kuud kasutuses olnud reisiparvlaevad. Avaliku liiniveo algusaeg on 1. oktoober 2016 ja lepingu kestvus 10 aastat. Sealjuures on riigil õigus tulevikus laevad välja osta.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo sõnul tagab varakult korraldatud hange saarte elanikele kindluse, et mugav ja kiire praamiühendus jätkub ka kahe aasta pärast. Nelja laeva hankimine tähendab, et ka Hiiumaa liinile tuleb üks uuem ja suurem laev juurde.
Hankeleping hõlmab ka piletimüügi, eelmüügi ja broneerimise korraldamist nii sadamates kui e-keskkonnas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reisiparvlaevad peavad võimaldama aastaringset, iseseisvat ilma välise puksiir- või jäämurdeteenuseta vedu. Iga laev peab mahutama vähemalt 150 sõiduautot või kümme autorongi. Päästevahenditega varustatud sõitjakohti peab olema laeval vähemalt 600 sõitjale, sealhulgas sisesalongis peab olema istekohti vähemalt 400.
Reisile kuluv aeg sõitjate pardalevõtu ja pardalt lahkumisega ning koos sõidukite lastimise ja lossimisega ei või ületada tavapärastes ilmastikuoludes Rohuküla-Heltermaa liinil 90 minutit, sealjuures ülesõidu aeg ei tohi olla pikem kui 75 minutit. Kuivastu-Virtsu liinil ei tohi koguaeg ületada 35 minutit, kusjuures ülesõidu aeg ei tohi olla pikem kui 25 minutit.
Pakkumiste esitamise tähtaeg hankele on 15. september 2014 ning see peab jõus olema üks aasta. Pakkumiste võrdlemisel võetakse arvesse nii avaliku liiniveo teenuse maksumust lepinguperioodil kui reisiparvlaevade hinda lepinguperioodi lõpus. Riik sõlmib hankelepingu madalaima hinnaga pakkujaga.
Vastavalt valitsuskabineti korraldusele osaleb hankel ka riigile kuuluv AS Tallinn Sadam. Lisaks saadab MKM hankel osalemise kutse kümnekonnale ettevõttele nii Eestis kui välismaal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele