• OMX Baltic0,07%293,65
  • OMX Riga0,06%913,87
  • OMX Tallinn−0,09%1 960,66
  • OMX Vilnius0,1%1 232,15
  • S&P 5000,22%6 646,22
  • DOW 300,19%46 229,84
  • Nasdaq 0,43%22 567,27
  • FTSE 1000,06%9 233,54
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,01
  • OMX Baltic0,07%293,65
  • OMX Riga0,06%913,87
  • OMX Tallinn−0,09%1 960,66
  • OMX Vilnius0,1%1 232,15
  • S&P 5000,22%6 646,22
  • DOW 300,19%46 229,84
  • Nasdaq 0,43%22 567,27
  • FTSE 1000,06%9 233,54
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,01
  • 25.08.14, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üks hea näide, kuidas sujus koostöö ministeeriumiga

Häid näiteid viljakast koostööst ametkondadega pole palju, aga järgnev on üks neist.
Neil päevil möödub aasta päevast, mil viis suurt erialaliitu (mis ühendasid endas sel hetkel kokku 322 Eesti suur­ettevõtet) eesotsas vee-ettevõtete liiduga pöördusid ühiselt ja avalikult majandusministeeriumi poole sooviga, et minister jätaks uue tee- ja teetööde kvaliteedinõuete määruse välja kuulutamata, sest see oleks kaasa toonud kodukulude hüppelise tõusu.
Ühine pöördumine. Kõik Eesti ühisveevärkide (ja teiste taristute) kliendid jätavad ühtekokku sadu tuhandeid, kui mitte miljoneid eurosid asjatult kulutamata tänu asjaolule, et õigel ajal sattus õiges kohas olema üks inimene.
See suurte ettevõtlusorganisatsioonide ühispöördumine oli piltlikult öeldes viimane õlekõrs, sest muul viisil jäid ametnike kõrvad suletuks. Valitsevat mõtteviisi kirjeldas elavalt ühe ametniku sõnavõtt, kes püüdis ühist pöördumist “nutuks ja halaks” sildistades naeruvääristada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuni ühispöördumiseni ei uskunud ükski majandus­ministeeriumi ametnik-seaduselooja, et uus määrus võiks näiteks vee-teenuste hindu tarbijaile drastilisel määral tõsta (väiksemate asulates koguni kuni 60 protsenti). Nad lihtsalt ei uskunud, ja kõik.
Me ei tea tegelikult tänaseni, mis täpselt ministeeriumis muutus (üht-teist oleme muidugi kuulnud), kuid korraga hakkas kõik laabuma. Määruse jõustumiselt võeti maha ajasurve ja moodustati erialainimestest ning huvirühmade esindajatest töögrupp.
Õigusloome musternäide. Edasisest kujunes hea õigusloome tava musternäide: huvirühmad jõudsid kokkuleppele määruse sõnastuses ja töörühmas saavutatud kokkulepped jäid pidama, neid ei muudetud kabinettides.
Kahjuks pole harukordne, et mõni seadus või määrus hakkab kehtima kuidagi kogemata ja ootamatult. Tihti juhtub, et ametnikud on oma parema äranägemise järgi ja spetsialistide arvamusi arvestamata seaduse valmis kirjutanud ning teised ametnikud on selle pikemalt kaalumata ära kinnitanud.
Nii ta kehtima hakkabki, valel kujul, valede tagajärgedega.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele