Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Porsche – ametnike kiuste kaubik

    Porsche Cayenne’i luksusmaastur on kaubiku kuues tänavu jaanuaris saanud juba ühtekokku seitse omanikku, mullu ei müüdud kaubikuna ühtegi.Foto: Andres Haabu

    Kui eelmisel aastal ei müüdud kaubikuna ühtegi Porschet, siis tänavu on registreeritud juba seitse Porsche Cayenne’i kaubikut.

    Nii mõnelgi luksusmaasturil on õnnestunud teha totaalne muutumine maasturist kaubikuks, kuigi majandusministeerium on autode ümberregistreerimist karmistanud. Nii on aasta alguses ostetud kaubikute ehk N-kategooria arvestuses seitse Porsche Cayenne'i, samas kui 2014. aastal ei müüdud kaubikuna ainsatki Porschet.
    Seadus annab võimaluse erandiks
    Põhjusi võib otsida detsembrist, mil jõustus autode käibemaksu muudatus. Rahandusministeerium soovis kutsuda muudatusega korrale ettevõtjad, kes kasutavad tööautosid isiklikul otstarbel. Kui varem võis ameti­autolt sisend­käibemaksu maha arvata 100%, siis alates detsembrist on mahaarvamist piiratud 50%ni. Erandid on sõidu­autod, mida kasutatakse täielikult ettevõtluse tarbeks.

    Autoostjad püüavad seaduse mõju vähendadaArno Sillat, AMTELi tegevjuht

    Käibemaksuseaduse muudatuse asemel oleks riik võinud rakendada CO2-põhist maksu ettevõtete autodele. Sellega oleks tagatud riigikassa täitumine plaanitud mahus, väga väike halduskoormus riigile ning poleks olnud võimalusi seadusest mööda hiilida. Kahjuks jättis riik selle ettepaneku arvestamata ning on praegu vastamisi olukorraga, kus autoostjad kasutavad kõiki võimalusi maksumuudatuse mõju vähendamiseks.

    Luksusautode arvestuses ei ole N-kategoorias midagi muutunud. Üldiselt ei ole luksusautodele võimalik teha N1-tüübikinnitust. Kui vaadelda luksusautode osakaalu uute autode üldise müügi taustal, tuleb tõdeda, et tegemist on praktiliselt olematu turuosaga (0,3% ehk iga 330. müüdud uus auto), mis on iga aastaga vähenenud.

    Mullu oli teatud määral anomaalia-aasta käibemaksuseaduse muudatust ennetades. Kui 2013. aastal müüdi Eestis 60 uut luksusautot, siis läinud aastal 92.

    Selles ei saa näha trendi muutust, vaid soovi ennetada maksumuudatusest tulenevat mõju. 2015. aastal jääb luksuautode müük tavapärasele või veidi madalamale tasemele.

    Kategooriad N1 ja N1G kuuluvad tarbe­sõidukitele, mistõttu sõiduautode käibemaksumuudatused nende puhul ei kehti. Tarbesõidukid on eelduslikult täielikult ettevõtluses kasutatavad ­autod – kaubikud.
    Porschesid müüva Auto 100 müügijuhi Gert Rohtla sõnul on N-kategooria müügi­statistika siiski marginaalne. “Ajaliselt on vara veel järeldusi teha, aga praegu tarbijate poolt põhimõttelist ostukäitumise muutust N1 kasuks veel märgata ei ole,” ütles Rohtla.
    Tõestamiskohustus
    Kui varem oli võimalik sõiduautosid, mis muidu on kategoorias M, ümber vormistada kategooriasse N, siis nüüd see enam nii lihtne ei ole.
    Erandite korral tuleb tõestada, et sõidukit kasutatakse vaid töö­asjuks. Maksu- ja tolli­ametile on pressiesindaja Rainer Lauritsa sõnul silma jäänud, et seaduse jõustumise eel registreeriti varem M1- või M1G-kategoorias registreeritud sõidu­autosid ümber N1- ja N1G-kategooriasse. Seetõttu pöörab amet tema sõnul neile sõiduautodele ka suuremat tähelepanu.
    Automüüjad nõustusid, et seadusemuudatuse eel oli suurem huvi sõiduki muutmise vastu M-kategooriast N-kategooriasse, aga lisasid, et nüüdseks on huvi taandunud. ­Autospirit ASi juhatuse esimees ­Marko Viirand nentis, et huvi pole suur, kuna N1-kategooria sõidukiga kaasneb negatiivseid aspekte. Näiteks tuleb igal aastal teha uus ülevaatus, on väiksem lubatud istekohtade arv kui sarnasel M1-kategooria sõiduautol, peab olema vahesein, auto väärtus järel­turul on väiksem jne. Samas märkis ta, et väikekaubikute kategoorias on N1-kategooria sõidukid populaarsed, kuna need on alati töö­vahendid.
    Viking Motors ASi juhatuse esimees ­Jüri Kuusk nentis, et oktoobris ja novembris tunti elavamat huvi mittetarbesõidukite ümberehituseks N1 vastu. Maksu- ja tolliameti pressiesindaja Rainer Laurits märkis, et selliste juhtumite puhul on plaanis teha vaatlused, et tuvastada sõiduauto tegelik kasutus.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tehnoloogiasektori vedamisel tõusid kõik USA aktsiaindeksid märgatavalt
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.