Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksukaubikute peale seadusehammas ei hakka

    Kaubiku vahesein tahavaatepeeglist.Foto: Raul Mee

    Nii Mariine Auto kui ka Auto Forte kutsuvad firmade koduleheküljel ostma sõiduautot kaubikuna, millele 1. detsembril jõustunud seadusehammas külge ei hakka.

    „Tehasel on selline võimalus kogu Euroopa Liidus, see ei ole ainult meie asi,“ ütles Subarusid ja Peugeot'sid müüva Mariine Auto juhatuse esimees Toomas Saarelaid võimaluse kohta sõiduauto kaubikuna osta. „Meie asi on müüa. See, kas ostja kasutab seda ära maksude optimeerimisena või mitte, on ostja teema. Aus ärimees ütlebki, et ma maksan sealt pool käibemaksu ära ja korras.“

    N1-kategooria sõiduki tunnused

    Salong peab olema kaubaruumist eraldatud vaheseinaga.

    Igal aastal tuleb teha uus ülevaatus.

    Lubatud väiksem istekohtade arv.

    Käibemaksumuudatused tarbesõidukite puhul ei kehti.

    Täismass ei ületa 3,5 tonni.

    Väärtus järelturul on ekspertide hinnangul eeldatavasti väiksem sama M-kategooria sõiduki omast.

    Mariine Auto kodulehel on reklaam hüüdlausega "Sõiduautod nüüd kaubikutena!". Saarelaid selgitas, et tarbesõiduki kategoorias ei paku ega ehita autot vastavasse kategooriasse firma ise, vaid maaletooja. „Praeguste seaduste järgi on kõik igati õige. Ütleme ausalt, meie vahendame maaletooja reklaami,“ lausus Saarelaid.
    Kategooriad N1 ja N1G kuuluvad tarbe­sõidukitele, mistõttu sõiduautode käibemaksumuudatused nendele ei kehti. Tarbesõidukid on eelduslikult täielikult ettevõtluses kasutatavad autod – kaubikud.
    Küsimusele, miks enne seadusemuudatust nii otseseid pakkumisi märgata ei olnud, vastas Saarelaid, et see on iga firma asi, kuidas ta pärast teatud otsuseid käitub. Mariine Auto pakub Peugeot' sõiduautosid kaubikutena, ent Subaru brändi alt mitte. Saarelaid selgitas, et Peugeot' tehasest on lihtsalt selline võimalus olemas ja on olemas ka kõik Euroopa Liidu sertifikaadid – seega on see seadustele vastav pakkumine.
    Kõik tahavad turul ellu jääda
    Küsimusele, kas riik läks seadusemuudatusega liiale, vastas Saarelaid, et seda on AMTEL (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit) pikka aega öelnud, ent sellest hoolimata tahavad kõik turul ellu jääda, olgu see siis Peugeot, Volkswagen, Škoda või paljud teised, kes samamoodi N1-kategoorias sõiduautosid pakuvad. Samuti viitas ta eelmisel nädalal Äripäevas ilmunud artiklile "Porsche – ametnike kiuste kaubik", et kaugeltki ei saa öelda, et luksusauto on kaubik.
    Peugeot'sid müüva Forte Auto müügijuht Teet Rüütmaa nentis, et kaubikuna müüdavad sõiduautod on alati olemas olnud ning ettevõte ei tunneta, et oleks märkimisväärselt suurem huvi nende vastu. “Mina ei oska kommenteerida, mina lihtsalt müün seda toodet, mis sellise tüüpkoodiga tuleb,” ütles ta.

    Seadusemuudatus tõi kuluka jälitustegevuseToomas Saarelaid, Mariine Auto juhatuse esimees

    See inimene, kes tahab eputada, endale niikuinii universaali ei osta. See ei ole elustiiliauto, see on pigem tööauto. Inimesel on vaja midagi vedada ühest kohast teise. Kas ta veab seda siis isiklikes huvides või firma huvides, sellega peab tegelema firma ise või maksuamet.

    Eesti riigi seisukohast oleks võinud panna peale üleüldiselt CO2-maksu ja maksustada vastavalt elustiilile. Kui inimene sõidab 1-liitrise mootoriga, elektriautoga või bensiiniautoga, oleks ta selle kinni maksnud ja oleks riigil seda kerge hallata.

    Selleks, et nüüd seda kontrollida, võetakse tööle inimesi, kes käivad ja pildistavad ja ajavad inimesi taga. See on tegelikult absurd.

    Me kasutame reklaami, mis pole meie välja mõeldud ja ka mitte maaletooja välja mõeldud. Tegelikult on tehases sellised N1-kategooria sõidukid olemas. Kuidas seda maksusoodustust üks, teine või kolmas firma ära kasutab, siin ei saa kätt ette panna. Aus ärimees ütlebki, et ma maksan sealt pool käibemaksu ära ja korras.

    Sõiduauto-kaubikuid ei ole enamasti isegi müügisalongis, küll aga saab klient sellise tarbesõiduki endale laost tellida. Rüütmaa märkis, et üksikud näidised on küll tellitud, ent needki pole veel kohale jõudnud. Seda, et N-kategooria sõidukite vastu huvi suureks paisub, ta ei usu.
    Maanteeamet hoiab silma peal
    Maksu- ja tolliameti kontrolliosakonna talituse juhataja Katre Kuhi kommenteeris, et sõiduautode kategooriate korrektset registreerimist kontrollib maanteeamet. Ent kui amet tuvastab hiljem, et selliseid sõiduautosid ei kasutata sihtotstarbeliselt ja need on ümber ehitatud M1-kategooriale vastavateks sõiduautodeks, siis toimub maksustamine vastavalt sõiduauto tegelikule kasutusele.
    Maksuamet saatis eelmisel nädalal meeldetuletuse ainuüksi 9600 ettevõtjale, kes jätsid jaanuaris esitamata andmed neile kuuluva 15 000 sõiduauto kohta. Teisipäevase seisuga oli käibedeklaratsiooni parandanud üle 4100 isiku, kes esitasid andmed 6900 sõiduauto kohta.
    Sõiduautosid kaubikutena ostma kutsuvate reklaamide kohta märkis Kuhi, et N1-kategooria sõidukit võib ettevõte ka oma ettevõtluses tegelikult vajada, seega ei saa sellise sõiduki soetamisest teha automaatselt järeldust, et seda tehakse maksudest kõrvalehoidumiseks.
    Küll aga märkis amet, et kui vaadata 2014. aasta statistikat N1-kategooria sõidukite registreerimisel ja hinnata, milliseid sõiduautosid on erinevalt varasemast N1-kategooria sõidukiks soetatud, võib üks põhjusi küll olla soov hoiduda ainult M1-sõiduautosid puudutavatest käibemaksuseaduse muudatustest.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.