Jaano Vink: mõelge, enne kui teete!

AS Nordecon juhatuse liige Jaano Vink kiidab mõtet langetada erisoodustusmaksu.  Foto: Andres Haabu

AS Nordeconi juhatuse liige Jaano Vink leiab autode käibemaksu muudatust kommenteerides, et enne otsuste tegemist võiks analüüsida, et hiljem poleks vaja tehtut kahetseda.

“Kui mingeid muutusi teha, siis jumala eest, tehke neid läbimõeldult! Vältimaks, et pärast millegi tõstmist või langetamist ei peaks nentima, et see päris õigesti ikka välja ei kukkunud,” ütles Vink.

Kui 2009. aastast tõsteti ametiautode erisoodustuse hinda 2000 kroonilt 4000 kroonile ehk 256 eurole, oli see riigi samm Nordeconi töötajatele ootamatu. “See oli töötajatele šokk. Kui varem tasus erisoodustusmaksu ettevõte, siis 2009. aastal tegime muudatuse, kus erisoodustusmaksu hakkasid inimesed oma taskust tasuma. Päris paljud loobusid ametiautost,” meenutas Vink.

Vink sõnas, et riik pole kõike valesti teinud, aga analüüs annab kohati soovida. “Võib-olla on need muutused olnud läbi mõtlemata ja liiga vähe selgitatud. On mingi otsus ära tehtud ja siis avastatakse, et see ei olnud hästi planeeritud,” ütles Vink.

Vink leiab, et erisoodustusmaksu langetamisega saaks autokasutajate elu lihtsustada. Sõidupäevikuid täidavad Nordeconis projekti- ja objektijuhid, kes liiguvad kontori, tarnijate ja objektide vahet. Kontoritöötajate ametiautodelt makstakse erisoodustusmaksu täies ulatuses.

“Olen Marek Helmiga päri, et mida lihtsam ja loogilisem on süsteem, seda parem on seda jälgida. Ma ei ütleks, et sõidupäevikuid ei ole võimalik kontrollida, aga see on halduskoormuse mõttes väga suur kulu. Teisalt on ka fakt, et kui keegi tahab süsteemi rikkuda, siis selle tõestamine on keerukas ja võib olla ebamõistlikult kulukas,” rääkis Vink sõidupäevikute pidamisest.

Äripäev kirjutas täna, et läinud detsembris jõustunud firmaautode käibemaksumuudatus, mis ettevõtjad tagajalgadele ajas, on riigikassasse toonud kordades vähem maksutulu, kui rahandusministeerium lootis.

Maksu- ja tolliameti peadirektori Marek Helmi sõnul tuleks langetada autode erisoodustusmaksu, kuna praegune maksumäär pole ettevõtjatele vastuvõetav ja sunnib neid sõidupäevikuid pidama. Helm on seda ka poliitikutele vihjanud.

Hetkel kuum