Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify: Tallink ja Tulika ei saa Taxify kasutamist keelata

    Taxify juht Markus Villig näitab Taxify rakendust.Foto: Andres Haabu

    Uue konkurendi teke Taxify juhti Markus Villigit ei üllatanud, kuid tema sõnul ei ole see võimalik, et oma mobiilirakendust pakkuva Tallinki ja Tulika taksosid ei saa enam Taxifyst tellida.

    Täna teatasid Tallink Takso ja Tulika, et lõid uue taksode tellimisrakenduse Taxofon, mille abil on võimalik alates tänasest tellida üksnes Tulika ja Tallinki taksosid. Pressiteates märgiti, et Taxify kaudu nende firmade taksosid enam ei saa. Hiljem teatas Taxify omakorda, et nende rakenduses siiski saab endiselt tellida Tallinki ja Tulika taksosid.
    Villig ütles Äripäevale, et Tallink ja Tulika ei tohi keelata oma juhtidel Taxify kasutamist, ühtlasi tooks see vastuolu konkurentsiametiga. „Seda on suhteliselt võimatu teha. Iga juht võib omale rakenduse alla tõmmata ja seda kasutada,“ ütles Villig. Samas tunnistas ta, et huvitav oleks näha, kuidas firmadel on kavas Taxifyd blokeerida.
    Tallink Takso juhatuse liige Tõnu Uusmaa märkis, et nemad saavad pakkuda oma juhtidele oluliselt paremaid tingimusi kui Taxify. „Eeskätt puudutab see tellimuste vahendamise eest võetavat tasu, mis meil on juhtide jaoks oluliselt soodsam. Kuna vahendustasu on Taxify peamine sissetulekuallikas, siis toimub n-ö juhtide taluvuspiiri pidev kompamine,“ rääkis Uusmaa. Seetõttu usub ta, et turg paneb asjad paika ja mingit sundi pole vaja rakendada.
    Samas teatas ta, et Tallink Takso kaubamärgi all sõitvatele juhtidele kehtivad teatud reeglid, et tagada klientidele ühtlaselt hea teenus. „Ühine tellimissüsteem on selle üks osa ja vajadusel saame seda reeglistikku täpsustada,“ selgitas Uusmaa.
    Taksojuhid võivad Tallinkist ja Tulikast lahkuda
    Villig leidis aga, et juhtide sundolukorda panemine võib nad hoopis nende taksofirmade alt ära viia. Ta selgitas, et Taxify keelustamine võib tekitada suuri probleeme neile 20 000-30 000 inimesele, kes pidevalt Taxify kaudu taksosid tellivad. „Nad saevad sellega oma jalga, kui üritavad hakata neid juhte välja viskama. Enamik juhte pigem otsustab nende firmast lahkuda ja liitub ainult Taxifyga,“ ennustas Villig ja lisas, et firma peaks keskenduma teenuse parandamisele, mitte üritama juhte konkurentide alt välja tuua.
    Taxify juht vaidles vastu ka Uusmaa väitele, nagu Tallinkis oleks vahendamise tasu juhtidele soodsam. Tema sõnul oli Tallinki dispetšeri tellimuse tasu viimastel aastatel 90 senti, kuid selle aasta alguses muutis ettevõte hinnasüsteemi nii, et juht peab maksma 90 senti iga kord, kui taksomeetri käima paneb. See tähendab, et lisaks autorendile ja logomaksule peab juht maksma ka 90 senti igalt kliendilt, kelle tänavalt või Taxifyst leiab. Villigi hinnangul tehti see muutus just Taxify väljatõrjumiseks.
    „Paljud juhid on selle hinnatõusu tõttu Tallinkist lahkunud või pakuvad kliendile Taxify rakenduse sisese kalkulaatori kasutamist, et ebanormaalsest hinnastamisest pääseda. Taxify tellimuse tasu on 40-90 senti, mis ei ole kindlasti kallim kui Tallinki hinnakiri," ütles Villig. Tema hinnangul ei taha taksojuhid Taxify kasutamisest loobuda, sest saavad sealtkaudu 40-50 protsenti sissetulekust, samuti on Taxify tellimused Villigi sõnul juhtidele odavamad ja neil on vähem kohustusi.
    „Ma ei näe, et juht sellest võidaks, kui ta saaks vähem sissetulekut. Teisalt, mida klient võidab, kui ta peab kasutama äppi, mis on ainult ühe-kahe firma kohta, võrreldes sellega, et tal on ligipääs kogu Tallinna taksodele?“ arutles Villig. Ta tõdes, et eks aeg näitab, kuid praegu ta pigem arvab, et klientide-juhtide jaoks pole selline korraldus mõistlik.
    Kõigile võrdsed reeglid
    Uusmaa märkis, et Taxify rakendus töötab praegu kenasti ja neile ei ole kindlasti midagi ette heita. Samas rõhutas ta, et tellimisrakenduse loomise üks põhjusi oli soov pakkuda konkurentsi märkimisväärse turuosa saavutanud Taxifyle, et tellimiskeskkond ei dikteeriks taksojuhtidele tingimusi, mis tihedas konkurentsis taksoturul on majanduslikult liiga kulukad.
    „Iseenesest taksotellimuste vahendamise idee on väga hea, kuna klient võidab. Ta saab ise valida, milline sõiduk temale sobib, kui kaugelt sõiduk saabub ja milline on teenuse osutamise hind,“ rääkis Uusmaa. Samal ajal peaks kõigis sarnastes rakendustes tema hinnangul kehtima sõidukitele võrdsed reeglid – väljastatud peavad olema taksoveoluba ja sõidukikaart, mis annavad kliendile kindluse ja turvatunde, et valitud sõiduk ja juht on litsentsiga. “Hallil alal tegutsevate sõidukite kasutamine rakendustes ei ole meie hinnangul õige ja see ei mõju hästi ausale konkurentsile,“ viitas ta taksoteenust vahendavale Uberile, kus saab takso olla igaüks, kes sobib Uberi tingimustega.
    Taksoturgu tevikuna Taxofoni tulek Uusmaa hinnangul ei mõjuta. Pigem sunnib see üksnes Taxifyd oma senist strateegiat üle vaatama.
    Villig jäi eriarvamusele, märkides, et Tallinnas kasutab Taxifyd umbes 2000 autot, millest 25-30 protsenti on Tallinki ja Tulika taksod. Isegi kui need kõik peaks Taxifyst lahkuma, siis see taksorakenduse teenust väga ei muudaks. Villig pidas lisaks võimalusele tellida ühest kohast kõiki Tallinna taksosid Taxify eeliseks ka seda, et rakenduse abil saab sõitude eest maksta.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.