Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Horvaatia elektriautode tootja kasvab mühinal

    Rimac Concept One.Foto: Rimac Automobili

    Horvaatia elektriautode tootja Rimac Automobili juht Mate Rimac ütles, et võrreldes eelmise aastaga on firma teinud suure arengu ning ettevõte on kasumis.

    Järgneb intervjuu Mate Rimaciga.
    Soomes loodi Toroidion, Liechtensteinis Quant e-Sportlimousine ning nüüd töötavad eestlased välja 800hobujõulist elektriautot. Kas näeme elektriautode buumi?
    Elektriautod on palju enam kui lihtsalt üks trend. Suured autotootjad on hakanud valmistama üha rohkem elektriautosid, kuid uusi elektriautode firmasid on juurde tulnud vähe. Elektri superautode turg kasvab kindlasti ja mul on hea meel näha uusi ideid ja uusi inimesi. Raamidest väljaspool mõtlemine viib suurte saavutusteni, kuid sellised asjad ei juhtu üleöö.
    Mitu autot olete müünud?
    Oleme müünud kuus Concept One’i kaheksast, mida plaanime toota. Lisaks oleme osalenud kolmes projektis, millest üks oli auto välja töötamine Nobuhiro “Monster” Tajimale Pikes Peaki võistlusel.
    Mis on olnud teie suurimad õnnestumised?
    Neid on mitu. Eelmisel aastal töötas meil 80 inimest, nüüd 105 inimest. Sel aastal nimetati meid Horvaatia parimaks tööandjaks. Oleme kolinud suurematesse tootmisruumidesse, viinud lõpuni kolm suurt äriprojekti, disainisime ja töötasime välja 1500hobujõulise elektriauto, mis võistles Pikes Peaki mäkketõusu võistlusel. Lisaks töötasime välja akusüsteemi kõige võimsamale autole maailmas – Koenigsegg Regera. Tutvustasime avalikkusele ka uut elektriratast Greyp Bike G12S ning töötame mitme suure projektiga, millest praegu veel rääkida ei saa.
    Olete finantstulemustega rahul?
    Oleme idufirma, mis arendab äärmiselt keerulisi tooteid ning tegutseme sektoris, kus domineerivad suured firmad. Kuna vaatame olukorda pikaajalise pilguga, siis praegu pole finantstulemused meile kõige tähtsamad. Mulle valmistab ülimalt head meelt nõudlus meie toodete ja teenuste järele. Oleme üks väheseid elektriautode tootjaid maailmas, kes on kasumis. Juba see on suur saavutus.

    Rimac Concept One

    Sai alguse 2009. aastal Mate Rimaci garaažist.

    Mate Rimac on juba lapsest saati olnud suur Nikola Tesla fänn. Paljusid Tesla leiutisi on kasutatud ka Concept One’i väljatöötamisel.

    Auto omadused: neli mootorit, võimsus 1088 hobujõudu, kiirendus 0–100 km/h 2,8 sekundiga, tippkiirus 305 km/h, sõiduulatus 600 km.

    Hind 980 000 dollarit.

    Kellega olete koostööd teinud?
    Oleme teinud koostööd mõne suurtootjaga, lisaks veel nimed nagu Koenigsegg Automotive, Qoros, Monster Sport ja härra Nobuhiro Tajima. Meie Concept One autoga sõitis Formula E esimese hooaja rajajuht. Kahjuks ei saa ma rääkida meie praegustest projektidest. Üle 50% meie töötajatest on insenerid ja meie projektid on salastatud.
    Kas Teie arvates jätkab Tesla ka tulevikus elektriautode turu domineerimist?
    Tesla muudab kindlasti kogu sektorit. Ma arvan, et teised suured autofirmad pidid elektriautode turule sisenema just Tesla edu tõttu. Tesla on õigel teel, jätmaks elektriautode turule suurt jälge.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Konkursil edukas: puidutöösturist poliitiku firma varustab Loodusmaja
Loodusmaja ehitav Nordecon teatas, et Eesti suurima puithoone puitlahendused toodavad ja paigaldavad Peetri Puit ja EstNor.
Loodusmaja ehitav Nordecon teatas, et Eesti suurima puithoone puitlahendused toodavad ja paigaldavad Peetri Puit ja EstNor.
Tartu kultusbaar laieneb Riiga. “Teeme projekte, kui majandusel halvasti läheb”
Tartust alustanud ja koroonapandeemia ajal laienenud tuntud kõrts-kultuuribaar-joogikoht Möku on võtnud suuna lõunanaabrite juurde ja avab uue baari Riias.
Tartust alustanud ja koroonapandeemia ajal laienenud tuntud kõrts-kultuuribaar-joogikoht Möku on võtnud suuna lõunanaabrite juurde ja avab uue baari Riias.