Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Horvaatia elektriautode tootja kasvab mühinal

    Rimac Concept One.Foto: Rimac Automobili

    Horvaatia elektriautode tootja Rimac Automobili juht Mate Rimac ütles, et võrreldes eelmise aastaga on firma teinud suure arengu ning ettevõte on kasumis.

    Järgneb intervjuu Mate Rimaciga.
    Soomes loodi Toroidion, Liechtensteinis Quant e-Sportlimousine ning nüüd töötavad eestlased välja 800hobujõulist elektriautot. Kas näeme elektriautode buumi?
    Elektriautod on palju enam kui lihtsalt üks trend. Suured autotootjad on hakanud valmistama üha rohkem elektriautosid, kuid uusi elektriautode firmasid on juurde tulnud vähe. Elektri superautode turg kasvab kindlasti ja mul on hea meel näha uusi ideid ja uusi inimesi. Raamidest väljaspool mõtlemine viib suurte saavutusteni, kuid sellised asjad ei juhtu üleöö.
    Mitu autot olete müünud?
    Oleme müünud kuus Concept One’i kaheksast, mida plaanime toota. Lisaks oleme osalenud kolmes projektis, millest üks oli auto välja töötamine Nobuhiro “Monster” Tajimale Pikes Peaki võistlusel.
    Mis on olnud teie suurimad õnnestumised?
    Neid on mitu. Eelmisel aastal töötas meil 80 inimest, nüüd 105 inimest. Sel aastal nimetati meid Horvaatia parimaks tööandjaks. Oleme kolinud suurematesse tootmisruumidesse, viinud lõpuni kolm suurt äriprojekti, disainisime ja töötasime välja 1500hobujõulise elektriauto, mis võistles Pikes Peaki mäkketõusu võistlusel. Lisaks töötasime välja akusüsteemi kõige võimsamale autole maailmas – Koenigsegg Regera. Tutvustasime avalikkusele ka uut elektriratast Greyp Bike G12S ning töötame mitme suure projektiga, millest praegu veel rääkida ei saa.
    Olete finantstulemustega rahul?
    Oleme idufirma, mis arendab äärmiselt keerulisi tooteid ning tegutseme sektoris, kus domineerivad suured firmad. Kuna vaatame olukorda pikaajalise pilguga, siis praegu pole finantstulemused meile kõige tähtsamad. Mulle valmistab ülimalt head meelt nõudlus meie toodete ja teenuste järele. Oleme üks väheseid elektriautode tootjaid maailmas, kes on kasumis. Juba see on suur saavutus.

    Rimac Concept One

    Sai alguse 2009. aastal Mate Rimaci garaažist.

    Mate Rimac on juba lapsest saati olnud suur Nikola Tesla fänn. Paljusid Tesla leiutisi on kasutatud ka Concept One’i väljatöötamisel.

    Auto omadused: neli mootorit, võimsus 1088 hobujõudu, kiirendus 0–100 km/h 2,8 sekundiga, tippkiirus 305 km/h, sõiduulatus 600 km.

    Hind 980 000 dollarit.

    Kellega olete koostööd teinud?
    Oleme teinud koostööd mõne suurtootjaga, lisaks veel nimed nagu Koenigsegg Automotive, Qoros, Monster Sport ja härra Nobuhiro Tajima. Meie Concept One autoga sõitis Formula E esimese hooaja rajajuht. Kahjuks ei saa ma rääkida meie praegustest projektidest. Üle 50% meie töötajatest on insenerid ja meie projektid on salastatud.
    Kas Teie arvates jätkab Tesla ka tulevikus elektriautode turu domineerimist?
    Tesla muudab kindlasti kogu sektorit. Ma arvan, et teised suured autofirmad pidid elektriautode turule sisenema just Tesla edu tõttu. Tesla on õigel teel, jätmaks elektriautode turule suurt jälge.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.