Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mure paneb gaselli kasvama

    Logistikagasellid teavad, et mida rohkem tööd, seda suurem kasum, kui firma laieneb ja töösse kaasatakse juurde üks auto, kasvab selle võrra ka käive.Foto: Raul Mee

    Gasellfirmad suhtuvad tekkivatesse kliendi probleemidesse avatult, sest need annavad võimaluse kasvamiseks ja arenguks.

    Kiiresti kasvavad logistikafirmad peavad edu valemiks pühendunud meeskonda ja personaalset lähenemist iga kliendi probleemile, kirjutab 16. veebruari Äripäev logistika rubriigis.
    Kauba õhutransporti pakkuva ASi Airest juhi Jaanus Ojametsa sõnul on ettevõtte edu valem ühtne meeskond. Gaselli esikümnesse jõudnud ettevõtte tegevjuhi sõnul on firma teeninud oma klientide usalduse tänu korrektsele teenuse osutamisele ja proaktiivsusele klientidega suhtlemisel. "Teenust puudutavate tõrgete korral püüame alati optimeerida esmalt kliendi tulemust ja alles siis enda kulusid," märkis Ojamets. "Probleemide korral oleme alati maksimaalselt avatud ja suhtleme kliendiga, sest paljud klientide probleemid annavad meile võimaluse laienemiseks,” selgitas Ojamets.
    Ettevõtte põhikliendid on maailmas tuntud kulleri- ja logistikafirmad. Peake kaubaveo on firma otsustanud siseneda ka reisijateveo turule. "Meie esimene kogemus selles vallas oli allhanke korras teenuse osutamine ASile Estonian Air," selgitas Ojamets. Peamised sihtkohad olid Stockholm, Peterburi, Vilnius ja Oslo. "Alates selle aasta esimeset veebruarist tegutseme oma reisilennukiga Pori–Helsingi liinil,” lisas Ojamets.

    Vaata Gaselli TOP 2014 edetabelit 19. veebruari Gaselli TOPi erilehest.

    Kuna meeskond on ettevõttele äärmiselt oluline, ollakse personali otsingul väga valivad. "Pilootide ja teiste spetsialistide koolitusega tegeleme määral, mis puudutab ettevõtte protseduuride selgeks tegemist ja täiendõpet, algkoolitusega me ei tegele,” märkis Ojamets.
    Ettevõtte kollektiiv on rahvusvaheline, inimesi on rohkem kui kümnest rahvusest. Meeskonna valikul on Ojametsa sõnul väga olulised kriteeriumid inimese põhimõtted ja väärtushinnangud. "Hea kvalifikatsiooniga, kuid sobimatu mõttelaadi ja hoiakutega inimesed võivad olla suur koorem kogu ettevõttele.”  

    Airest AS

    Asutatud: 1994

    TOPis esikümnes

    Põhitegevus: kauba õhutransport

    Käibekasv (korda): 8,31

    Kasumikasv (korda): 36,26

    Kassi Auto OÜ

    Asutatud: 2011

    Koht TOPis: 266.–268.

    Põhitegevus: mootorsõidukite hooldus, remont

    Käibekasv (korda): 1,78

    Kasumikasv (korda): 33,73

    Dawel OÜ

    Asutatud: 1993

    Koht TOPis: 165.–166.

    Põhitegevus: transport

    Käibekasv (korda): 2,72

    Kasumikasv (korda): 5,44

    Tulevik tõotab suuri muutusi
    Ojamets märkis, et lennundussektorit ootavad ees suured muutused. Selleni kulub aga veel aega ning praegu saab tema hinnangul rääkida pigem sobiva strateegia valikust pärast uute omanike lisandumist. "Nimelt otsustasime keskenduda ühele õhusõiduki tüübile ja sellest tulenevale turunišile, et laiendada oma haaret kindlas segmendis. Praeguseks oleme kasvatanud oma õhusõidukipargi seitsme kaubalennukini ja saame öelda, et meiega juba arvestatakse,” rääkis Ojamets.
    Sektori üldpilti võib Ojametsa sõnul iseloomustada kahe sõnaga: stabiilne ja dünaamiline. Kui reisjate arvus on märgata väikest kasvu, siis kaubaveo turg on veel rahulik. Korrelatsioon üldise majanduskasvuga on väga otsene. Eesotsas suurte ja strateegiliste partneritega otsitakse uusi turunišše ja piirkondi, kuhu edasi areneda ja mille toel kasvu saavutada. "Kasvu on siiski vähe, dünaamikat aga parasjagu," märkis Ojamets. 
    Mustamäel tegutsev autoremonditöökoda OÜ Kassi Auto kvalifitseerub oma senise nelja tegevusaastaga küll nooreks ettevõtteks, kuid töötajate kümneaastane staaž võimaldab ettevõtte juhi sõnul pakkuda klientidele professionaalset ja oskuslikku teenindust. "Töökojas on neli autotehnikut, kõigil selja taga kümme ja rohkem aastat kogemust. Diagnostik on sama pika kogemusega. Lisaks töötavad meil varustaja, meister ja juhataja. Kokku on kollektiivis kaheksa liiget,” tutvustas remonditöökoja siseelu selle juhataja Meelis Kasemaa.
    Edu valemiks peab Kasemaa eeskätt tulemustele pühendunud ja kogemustega meeskonda, kes teeb oma tööd hingega. Vähem oluline ei ole tema sõnul ka personaalne lähenemine iga kliendi probleemile ning kiire ja paindlik teenindus.
    Arvestades konkurentsi tihedust turul, on selline lähenemine hädavajalik. "Turule tulla on lihtne, aga püsima jääda raske. Mäletan, et esimene aasta oli väga raske. Enne meid oli samades ruumides alustanud suure pauguga kolm ettevõtet, ent kahe kuu pärast neid enam ei olnud,” meenutas Kasemaa.
    Sooduskupongid tõid uusi kliente
    Üks võtmekohti, mis aitas ettevõttel ellu jääda, oli Kasemaa hinnangul õige reklaam. "Kui me oleksime end reklaaminud kui lihtsalt head tegijat, ? la et tulge meile remonti, oleksime ehk ka kahe kuu pärast uksed sulgenud," märkis Kasemaa. "Mäletan, et tollal oli kuum teema vautšerid, mida kasutasime koostöös ühe pakkujaga. Tulime välja reklaamiga, et vahetame kuni 17tollised rehvid koos alusvankri kontrolliga 14,90 euro eest. See kampaania tõi korraga juurde 300 klienti,” rääkis Kasemaa.
    Praeguseks on ettevõttel sada kindlat püsiklienti. Töökoda lähtub vanast tõest, et rahulolev klient räägib sellest kahele, rahulolematu aga kümnele tuttavale. "Enamik kliente on kusjuures tavakodanikud Tallinnast," lausus Kasemaa. Töökoja hoolde usaldatakse ka osa Kaitseliidu tehnikast. Samuti käib kliente välismaalt, nii Soomest, Norrast kui varem ka Venemaalt.
    Soov laieneda välismaale
    Tulevikuplaanidest rääkides tunnistab Kasemaa, et haub mõtet viia Kassi Auto kaubamärk edasi teistesse Eesti linnadesse ja ka Soome. Samuti ei välista mees, et hakatakse osutama autoremonti toetavaid teenuseid. Ehkki uute ja innovaatiliste lahenduste väljapakkumisel jääb Kasemaa pigem tagasihoidlikuks, nimetab ta üheks võimalikuks edu allikaks mootorite kapitaalremonti. "Paljud firmad ei julge ette võtta mootorite kapitaalremonti, kuna sellega kaasneb suur vastutus ja sellise töö tegemiseks peab olema kogemusi. Meie teeme selliseid asju igal nädalal,” märkis ta.
    Kuna taoliste tööde tegemiseks on vaja palju eri tööriistu, ei ole ettevõte aastate jooksul nendesse investeerimise endale piiranguid seadnud. "Üritame kliendile pakkuda täisteenust, et kõik tema mured saaksid meie juures lahenduse,” märkis Kasemaa.   

    Kasutatud auto ostjad koliva platsidelt salongidesseJanek Mõik, edetabelis 80.–81. kohal paikneva kasutatud autode müügifirma OÜ Nordauto Grupp tegevjuht

    Meie firma on asutatud 2010. aastal, ent lühikese aja jooksul oleme kasvanud suurimaks kasutatud autode sisesalongiks Eestis. Pärast seda, kui kolisime suuremale äripinnale, meie müügikasv kahe-, kui mitte kolmekordistus. Kuna me pole väga vanad, on kasvunumbrid lihtsad tulema.

    Meie 2000 ruutmeetri suurusel müügipinnal Tallinnas Kadaka teel on 120 kasutatud sõiduautot. Tõsi, ostjad on peamiselt Eesti inimesed ja piiri taha müüki toimub vähe. Möödunud aastal müüsime kokku 10 775 autot.

    Oluline faktor müügiedu saavutamisel on teeninduse kvaliteet, mida püüame viia sinnamaani, et müüme auto samaväärselt uue autoga – tagame ostjale garantii ja salongikontrolli. 

    Autoturu üldpilt on muutunud, nii et väiksemad kasutatud autode müügiplatsid on maksuameti kontrollvisiitide tagajärjel paljuski kinni pandud. See suunab turuteraviku just suurematel pindadel tegutsevate salongide omavahelisele konkurentsile. Koos suurema pinna ja müügigarantiidega on kliendid müügiplatsidelt ümber orienteerunud meile ja teistele korralikumatele salongidele. Võrreldes varasemaga on ostjad märksa teadlikumaks saanud ka oma õigustest.

    Mida rohkem tööd, seda suurem kasum
    Jõgevamaa transpordiettevõte OÜ Dawel alustas tegevust 2012. aastal. Ettevõtte juhatuse liikme Tõnis Pärsimi sõnul on ettevõtte edu saladus lihtne – koos töös olevate veokite arvuga kasvab ka ettevõtte tulu. "Kui laieneb firma ehk töösse kaasatakse juurde üks auto, siis kasvab selle võrra ka käive. Oleme praeguseks igal aastal ühe või kaks autot oma meeskonda juurde võtnud ning see tagab ka rahalise kasvu,” sõnas Pärsim.
    Tema sõnul on ettevõttel aktiivses kasutuses kokku kümme autot, mis eeldab oskust autodega efektiivselt majandada. "Vanade ja suurte transpordifirmadega võrreldes on minu autod kasutuselt efektiivsemad. Pean hoolitsema ka tagavarajuhtide eest. Kui Euroopa juhid naasevad sõidult, peab nad asendama uute juhtidega, et hoida autosid pidevalt töös,” selgitas Pärsim. Kui olukord nõuab, tuleb laveerida ka Skandinaavia, Eesti ning Euroopa juhtidega.
    Kuna transport on suuresti kokkulepete ja suhete äri, on Pärsimi sõnul peale efektiivse logistikastrateegia väljatöötamise väga oluline ka teiste logistikafirmadega läbisaamine.
    Sanktsioonide mõju endiselt tunda
    Nagu paljud logistikafirmad, pole ka Dawel jäänud mõjutamata Venemaale kehtestatud sanktsioonidest. "Sanktsioonid on meie tegevust pärssinud ja ülepakkumine on korralik, mis väljendub ka hindades," märkis Pärsim. "Hinnad on kolinal alla läinud ja sõidud tehakse paljuski alla omahinna. Mitu äri on viidud piiri peale ja kasum on tihti nullilähedane. Sellest ka suurem surve kogu sektorile,” tõdes Pärsim.
    Seda olulisem on kõiki masinaid efektiivselt käigus hoida ja leida klientuuri, kust vähegi võimalik. Varem Saksamaalt läbi Eesti Venemaale sõitnud koormad on kadunud ja raske on leida firmasid, keda siiapoole sõitma meelitada. Alles on jäänud vaid Soome eksportivad ettevõtted ja Euroopa ning Rootsi vahet käivad veokid, rääkis Pärsim.    
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.