Eesti Edukamate Ettevõtete TOP100 võitnud AdCashi juht ja asutaja Thomas Padovani, kes esineb Eesti suurimal majanduskonverentsil Äriplaan, ütleb, et miljardi euro ettevõte on veel kaugel, kuid viimase pooleteise aasta jooksul on selle nimel investeeritud inimestesse ja uutesse toodetesse.
- Kõik sai alguse siit: Adcashi looja Thomas Padovani Õismäel oma kunagise kodumaja ees. Foto: Andres Haabu
Internetist reklaamimüügilt teeniv
AdCash on ajaloo noorim
TOP100 edetabeli võitja. Ettevõte on olnud algusest saadik kasumis ja teenis 2014. aastal 43 miljoni eurose käibe juures 8,3 miljonit eurot kasumit.
Millised on praegu AdCashi prioriteedid?
Viimase 12 kuu jooksul oleme värvanud firmasse rohkem kui sada uut töötajat. Õppimine ja konsolideerimine ikka veel käib ja see on Eestis üsna keeruline, kuna reklaamitehnoloogiate kultuur (ad tech culture) ei ole väga tugev. Õpetame, treenime ja õpime kõik koos, kuidas tegutseda sellises keskkonnas. Globaalselt oleme viimase pooleteise aasta jooksul investeerinud firmas inimestesse ja uutesse toodetesse. Praegu ei ole veel tulemust näha, kuid see on mahukas projekt ja see võtab palju aega. Ootus on, et selle aasta lõpus või järgmise aasta alguses toetaksid uued tooted firmat järgnevate aastate jooksul.
Millised tooted täpsemalt?
Pane tähele
Kui soovite teada rohkem, kuidas Eesti kõige edukam ettevõte alguse sai ja mida toob järgmine aasta, siis Thomas Padovani esineb 28. septembril Eesti suurimal majanduskonverentsil
Äriplaan 2017, kus on kohal Eesti ärieliit.
Teiste seas osalevad Nortali juht Priit Alamäe, Graanul Investi omanik ja aasta ärimees Raul Kirjanen, Etalon Varahalduse juht Mikk Talpsepp, transpordiettevõtja Hugo Osula jpt.
Registreeri Äriplaanile
siin.
Oleme tegelenud erinevatele turgudele laienemisega - näiteks mängutööstusega. Oleme kindlad, et saame kasvatada oma turuosa e-kaubanduses ka teistes valdkondades, kui meil praegu on - näiteks reisimise või ilu valdkonnas. See võtab aega. Globaalselt oleme veel arendanud sisemisi tööriistu ning oleme üritanud pakkuda neid tööriistu ka oma klientidele, et nad saaksid teha sama, mida meie tiimid igapäevaselt teevad. Me nimetame seda iseteeninduseks - põhimõtteliselt saab igaüks oma firmat reklaamida nagu professionaal, valides õige sihtgrupi, turu, segmendi, sihtgrupi käitumisviisi. Me üritame selle teha võimalikult lihtsaks süsteemiks kõigi jaoks, et oma toodet globaalselt turundada.
Kliendi jaoks muutub kõik lihtsamaks?
Jah. Kõik muutub väga lihtsaks, sest me kasutame keerulist tehnoloogiat, pakkudes väga lihtsat teenust. Idee on selles, et ükskõik millise keldripoe omanik võib teha pildi oma poest ja pöörduda meie poole spetsiifilise sooviga. Näiteks kui ta soovib sihtgrupiks konkreetset piirkonda Tallinnas või tahab ta sihtgrupiks kõiki neid turiste, kes on viimase kahe päeva jooksul Eestisse lennujaamast saabunud. Kõik on võimalik, sest tehniliselt on see lahendus olemas. Saame seda ülemaailmselt laiendada väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele ning võib-olla saada juurde miljoneid kasutajaid. Suur osa turust on veel võtmata.
Kui suur on praegu AdCash?
Meil on 156 töötajat 21 rahvusest, kes räägivad 16 erinevat keelt. Meil on kontor Tallinnas, Sofias ja Barcelonas.
Kas teil on head töötajad?
Jah, meil on suurepärased töötajad. Ettevõtjana on võimalik valida erinevate strateegiate vahel. Idee on selles, et töötame nutikate inimestega ja ehitame koos tulevikku. Ma olen väga õnnelik, investeerides vaba raha firmasse ja tarkadesse inimestesse, kes arendavad AdCashi tulevikku.
Milliseid omadusi te arendate oma töötajates?
Kõige huvitavam omadus
AdCashi töötajate juures on see, et nad on kirglikud reklaamitehnoloogiate fännid. Lisaks on neil hullumeelne elustiil ja enamikul on pööraseid lugusid Eestis elamise kohta, sest välismaalt siia reisimine ja siin elama hakkamine ei ole tavaline elu kulgemine. Meil kontoris on väga rahvusvaheline töökultuur. Kui enne sellise tööviisiga ei ole kokku puutunud, siis Adcashis töötades on seda võimalik teha. Siin töötad koos hiinlase, mehhiklase, türklase ja teistest rahvustest inimestega iga päev. Siin töötades on võimalik arendada uudishimu ja huvi erinevate kultuuride vastu.
Mis on kõige pöörasem kogemus, mis teil Eestist on?
Kõik, mida elus olen kogenud, on lihtsalt pöörane olnud. Täna annan intervjuud, kuid homme toimub juba hoopis midagi muud.
Kas Eestis on arenguks head võimalused?
Vaadake AdCashi. Eestil on perfektsed tingimused selleks. Samuti arvan, et meil kõigil on lokaalne vastutus. Me kõik peaksime tegema midagi, mis teeks teiste elusid paremaks ja annaks teistele võimalusi arenemiseks. Kui on kõik võimalused saavutamiseks olemas, siis go for it! Olen väga uhke selle üle, et saan seda ise teha ja üritan anda võimalusi kõigile neile töötajatele, kes AdCashis on. Inimesed on ettevõttes väga kirglikud ja täis üllatusi. Me töötame inimestega, nii et kõik on võimalik.
Mis eristab head ettevõtet väga heast ettevõttest?
Mis on mis
AdCash OÜ
AdCash vahendab veebis reklaami.
2015. aasta Eesti Edukamate Ettevõtete TOP100 võitja.
Ärimudel lihtsustatult – brändid annavad ettevõttele iga uue kliendi eest euro. Sellest eurost annab AdCash 70% erinevatele reklaamikanalitele – veebilehed, blogid jne, kes partneritele kliente toovad. Firmale endale jääb teenuse vahendamise eest 30 senti.
Juhatus peaks sama küsimust enda käest küsima igal hommikul. See on kõige alus. Iga päev endale küsimuste esitamine ja tegevuse optimeerimine - see on kõrge tulemuslikkuse võti. Inimesed on suurepärase ettevõtte alus - dünaamika ja motivatsiooni kooslus on vaid väga heal ettevõttel. Kõige lõpuks on oluline juhtimine. Inimesed jäävad ettevõttesse tööle juhtimise pärast, mitte ettevõtte pärast.
Kui kaugel on miljardi euro ettevõte?
Ütleme nii, et eelmisel aastal oli ettevõtte väärtus vähemalt veel 20 korda vähem sellest väärtusest. Interneti ja meie turu müstika on selles, et
AdCashil on praegu võimalik värvata andekaid insenere, tootejuhte ja projektijuhte, et edasi areneda ning me oleme alles kõikide võimaluste lävepakul. Väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted vajavad internetiturundust ja lihtsaid reklaame - et kõik oleks väga lihtne. Kuidas me nendeni jõuame, see on teine küsimus. Miski pole garanteeritud, kuid me oleme jõudnud oma turule üha lähemale. Suuremad väljakutsed on seotud meie konkurentidega, kes on USAs miljoneid kogunud samade eesmärkdie nimel. Võitleme suure Google'iga.
Kas firma omanikud on järgmisel aastal samad?
Meie vastu on tundnud huvi erinevad osapooled ja tegelikult see ongi ühe ettevõtte elutsükkel. Meil ei ole kuskile kiiret AdCashi müügiga ja kõige olulisem on vaadata aega, sest see tiksub praegu firma kasuks. Iga minut, mis möödub, toob rohkem väärtust ettevõttele. Meil ei ole kiiret kuhugi, kuid kunagi ei tea, mida homne toob.
Keda või mida kuulate enda äriplaane tehes?
Ma ei kuula otseselt kedagi, aga ma saan inpiratsiooni inimestest. Mõnikord võin rääkida inimesega hoopis teistel teemadel, elu põnevatest keerdkäikudest. Projektide ja planeerimise jaoks vaatan uudiseid, mis maailmas toimub ja millised on uued trendid, kuid rohkem ei midagi erilist.
Mis on teie ootused Äriplaanile?
Ma ootan häid üllatusi ja küsimustega inimeste kohtumisi. Mulle meeldib oma lugusid jagada ja rääkida ükskõik mis teemadel. Mulle meeldib, kui inimesed küsivad minu käest mu arvamust ja seda, kuidas ma midagi saavutasin. Ma lahendan iga päev probleeme ja mulle meeldib seda teha.
Usaldate alati oma instinkte?
Muudmoodi ei saa. Keda siis veel usaldada? Keegi peab tegema otsused.
Kui palju te vestlete teiste Eesti ettevõtete juhtidega?
Üha enam, sest olen osa ühest tegevjuhtide grupist. Kord kuus tuleme kokku, seal on tegevjuhte päris suurtest ettevõtetest. Mulle tõesti meeldivad need kohtumised. Probleemide lahendamisel ei tunne ennast enam nii üksikult, sest me võitleme ju samade probleemidega - inimeste manageerimine, turuolukord ja muud sellised asjad on väga sarnased igas ettevõttes.
See on nagu tegevjuhtide tugigrupp?
Jah. (naerab)
Kellelt te kõige rohkem õppinud olete?
Endalt ja oma vigadest. Samuti nende inimeste vigadest, kellega ma koos töötanud olen. Eesti on pakkunud väga palju õppimisvõimalusi.
AdCashil ei ole kuigi palju konkurente ja see on üpris suletud keskkond, nii et me peame ennast kuulama, tegema vigu ja sellest kasvama. Hea, et ei ole üleliigset müra, konkurentsi ja hõõrdumisi meie valdkonnas Eestis.
Milline on olnud teie kõige suurem õppetund?
Pidevalt teeme vigu ja alati saab paremini teha. Raske on öelda, sest me integreerime lahendusi käigupealt ja väga kiiresti. Leian väga palju lahendusi, kuid loomulikult ei tule kõik lahendused ainult vigadest. Arvasime alguses, et paneme AdCashis 200-300 müügiinimest tööle ja hakkame kasvama, kuid praegu teeme teistmoodi - meil on tootejuhid ja toodetele orienteeritud süsteem, mida toetavad inimressursid ja millel on müügitugi olemas, kuid üldiselt on palju vähem lihtsalt müügiinimesi.
Mis on esimene asi, mida teete, kui tõusete, ja viimane asi, kui lähete magama?
Lõõgastumine, päeva alguses ja lõpus. Mul ei ole mingit probleemi unega, nii et miski ei hoia mind kaua üleval. Mu lapsed võivad mind vaid mõnikord üleval hoida.
Mida arvate selleaastasest presidendikandidaatidest?
Eestlased panevad sellele väga palju rõhku, nii nagu ka meie Prantsusmaal. Pean ütlema, et IT-meelne president Ilves on teinud väga huvitavat ja tõhusat kommunikatsiooni senimaani. Seda tulemust on näha ja ma loodan, et tulevane president hoiab seda IT suunda ja start-up’ide teadmiste varamut, sest see annab eestlastele ja start-up’idele nagu AdCash väga häid rahvusvahelisi võimalusi. Kui president räägib meedias start-up’idest, siis see on kasulik välismaalaste värbamiseks ja annab kuvandi, et kõik koos arendame IT-kultuuri Eestis.
Kas olete kokku puutunud võõravihaga Eestis? Või kohanud üldse võõristust tundmatu suhtes?
Inimesed kardavad loomult muutusi ja kui katkestada liiga tihti normaalset elu, siis on muudatusele kohe alguses vastuseis. Kommunikatsioon ja ausus on need, mis viivad kompromissini, ning ma olen täiesti kindel, et inimestes saab leida lahendusi probleemidele, kui hakkame pragmaatiliselt probleemidest ka rääkima. Pärast seda saame hakata asju parandama.
Kas te näete end Eestis viie aasta pärast?
Jah, kuid ma arvan, et mu perekond tahaks veidi maailma näha. Minul ei ole mingit probleemi siin olla, sest ma olen maailma juba näinud.
Seotud lood
Suurbritannia väljaanne the Financial Times on reastanud 1000 Euroopa kõige kiirema kasvuga ettevõtet, mille seas on ka üks Eestit firma.
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.