• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,98%39 593,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 13.09.16, 13:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vare: ka Valgevene kütus kaob Eestist

Venemaa otsus lõpetada naftatoodete eksport läbi Balti sadamate muudab Raivo Vare sõnul veelgi pingelisemaks olukorra heledate naftatoodete turul.
Endine Eesti Raudtee nõukogu juht Raivo Vare.
  • Endine Eesti Raudtee nõukogu juht Raivo Vare.
  • Foto: Raul Mee
Transiidieksperdi ja Eesti Raudtee nõukogu endise juhi Raivo Vare sõnul tähendab Transnefti otsus Ventspilsis väga suure ja maailma mastaabis arvestatava produktivõimsusega diiselkütuse toru sulgemist. Toru maht oli 5,5 miljonit tonni.
Vare hinnangul tähendab see, et vaba terminalivõimsus, mis oli seotud diisliga, tuleb nüüd heledate toodete turule, kus on olukord niigi pingeline. „Ja kui sinna lisada veel kolm terminali Riia sadamast, kes ka tegelesid kõik heledate naftatoodetega… See tähendab, et tuleb üle poole miljoni kuubiku vaba terminalivõimsust heledate naftatoodete turule, kus nagunii on langus, kus turg on nagunii pingestunud,“ selgitas Vare.
„Eelkõige meie lootus saada Valgevenest heledaid naftatooteid tõenäoliselt kukub nüüd ära, sest tühjad Läti terminalid võtavad Valgevene enda peale igal juhul, neil on geograafiline eelis,“ ütles Vare siinsete mõjude kohta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vare ütles, et Eesti Raudtee võib kaotada mõned tonnid heledate naftatoodete veost. „Neid vaguneid võib vähemaks jääda, aga kui palju, seda ma teile ei prognoosi. Ei oska keegi öelda praegu.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele