• OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 5000,00%6 084,19
  • DOW 300,00%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,01%8 302,28
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,06
  • OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 5000,00%6 084,19
  • DOW 300,00%44 148,56
  • Nasdaq 1,77%20 034,9
  • FTSE 1000,01%8 302,28
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,06
  • 02.10.16, 12:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millal ei ole mõtet investeeringute kaasamisele mõelda?

Kuigi paljude ettevõtete edu hinnatakse selle põhjal, palju nad on investeeringuid kaasata suutnud, tuleks pigem keskenduda sellele, mille tarbeks saadud raha kasutatakse.
Raha
  • Raha Foto: Andras Kralla
Väljaanne Entrepreneur kirjutab, et investeeringute kaasamise vajadus on tänapäeval jõudnud juba müüdi staatusesse. Kõik justkui usuvad, et see on vajalik, ent tegelikult on tõsiasi see, et 80% kõigist ettevõtetest saavad alguse üksnes tänu omanike enda finantsilistele jõupingutustele.
Mitmed uuringud on kindlaks teinud, et liiga palju raha on tegelikult ettevõttele kahjulik. Firma arengu seisukohalt on sageli parem, kui selle omanikud ja eestvedajad peavad hoopis sente lugema. See muudab inimesed leidlikumaks ning ühendab neid firmaga rohkem.
Tänapäeval äri ajades tuleks mõista, et ettevõtlus on odavam kui iial varem: inimesed saavad kasutada sotsiaalmeediavõrgustikke ning erinevaid äppe, et asi käima lükata. Ometi leiavad paljud firmajuhid, et kõige kasulikum on kasutusele võtta just ülikallid lahendused.
Saab välja tuua neli põhjendust, missugustel põhjendustel investeeringute jahtimine ning saamine pole mõistlik.
Soov ehitada uhket taristut. Paljud ettevõtted arvavad, et kui neil on olemas idee, on järgmiseks loogiliseks sammuks moodsa kontori sisseseadmine ning tipptehnoloogia soetamine. Sageli unustavad ettevõtjad aga ära, et just toode on see, mis teeb brändist brändi, mitte kontor, kuhu potentsiaalsed kliendid kutsutakse. Seega on enamikul juhtudel suurte summade panustamine taristusse mõttetu tegevus. Hea idee müüb iseennast, kontori sisustus pole siinjuures üldse oluline.
Hirm oma raha panustada. Enamik investoreid küsib alustuseks, kui suur on ettevõtte omanike enda panus ideesse. Kui see on tagasihoidlik, tekib küsimus, kas ettevõtja üldse usub oma kavatsustesse ning ideedesse või kas ta on finantsplaani ikka enda jaoks selgeks mõelnud.
Tööjõu palkamine. Äriga alustades võiks üldjuhul hoiduda palgatööjõust ning püüda suurema osa asjadest kas ise ära teha või osta sisse tasulist teenust. Töö eest tasumiseks on mitu võimalust: pakkuda osalust ettevõttes, teha vahetuskaupa või sõlmida mingi pikem finantskokkulepe.
Massidesse tormamine. Enamik ettevõtteid peaks oma toodet väikse grupi inimeste peal katsetama. Äsja ilmavalgust näinud toote paiskamine massturule pole ilmselgelt otstarbekas ning võib noorele ettevõttele üsna suure tõenäosusega finantskatastroofiks kujuneda. Seetõttu tuleks oma ideed katsetada tuttavate ja tuttavate tuttavate peal ning investoritelt kaasatud raha mujale suunata.
Tõsi, on juhtumeid, kus tasuks sentide lugemine kindlasti lõpetada ning tõsiselt kaaluda investorite kaasamisele. Seda järgmistel põhjustel:
Ärimudel on end tõestanud. Juhul, kui ettevõttel on olemas väike, ent kindel klientuur ning käibenumbridki nitavad tõusutrendi, on aeg ettevõttesse raha tuua. Seda raha saab kasutada näiteks turunduseks ning inventari soetamiseks.
Ärimudel nõuab kallist tehnoloogiat. Kui nii, tasuks mõelda investorite kaasamisele. Samas võib ka leida alternatiive ning leida mõni sobiv ettevõte endale partneriks.
Vajadus ekspertide nõuannete järele.  On teada, et ärimaailmas püüavad palju tähelepanu need ettevõtted, kellele on õla alla pannud mõni kuulus investor. Reeglina suurendab see ettevõtte tõsiseltvõetavust ning on mainele kasulik. Omal alal eduka inimese nõuandeid tasub alati kuulata ning neisse panustada. Kui ettevõte tegutseb näiteks meditsiini valdkonnas, siis oleks patt jätta oma töösse kaasamata mõni selle ala ekspert.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele