Signe Kõiv • 14. oktoober 2016
Jaga lugu:

E-poe pidajat aitavad K-küsimused

Hansaposti e-pood on Eesti suurima käibega e-kauplusi. Esilehelt leiab nii info allahindluste kohta kui ka hetke sooduspakkumised.
Hansaposti e-pood on Eesti suurima käibega e-kauplusi. Esilehelt leiab nii info allahindluste kohta kui ka hetke sooduspakkumised.  Foto: hansapost

E-pood on äri nagu iga teine, kus idee on pandud teenima. Samas on see täis lõputuid võimalusi, sest asukohast sõltumata võid teenindada tarbijaid kogu maailmas - sul on miljoneid potentsiaalseid kliente!

Kuid valesti sihtides võid olla ainus inimene sel planeedil, kes sinu vingest e-poest üldse midagi kuulnud on.

Eeldades, et e-pood on üle saanud koera sabast, s.t jõudnud müügikäibeni, mida tõsta, tasub üle kontrollida mõned K-küsimused ehk defineerida oma seis:

Klient (kes on e-poe klient, kus ta liigub, mida eelistab?)Kaup (kas valik on piisav, milline on nõudlus, kas kvaliteet vastab ootustele?)Kulu (millised on vajalikud investeeringud, kust tuleb raha, kuidas suurendada efektiivsust?)Kommunikatsioon (kus, kuidas ja kui tihti kliendiga suheldakse?)Konkurent (kes on konkurendid, mis on nende tugevused ja nõrkused?)

Distantsilt võib tunduda, et e-kaubandus on madala sisenemisbarjääriga püsikuludeta äri, mida võib edukalt hobi korras pidada. Tihti on aga panus võrdelises seoses tulemusega ja nii võib müügikäibe lennukas kasv jäädagi vaid võbelevaks sooviks sünnipäevatordil küünalt puhudes. E-kaubanduses kehtib hästi käibetõde – kes (targalt) tööd teeb, see rõõmu näeb.

Loe pikemalt e-poe käibe kasvatamisest Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt