Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordica juhid on tulemustega rahul

    „Nordical läheb hästi. Me areneme ja oleme tugevad. See sõnum võiks kõigi reisijate ja konkurentideni jõuda,“ iseloomustas rahvusliku lennufirma vastne turundus- ja kommunikatsioonijuht Toomas Uibo ettevõtte käekäiku.

    Võrreldes aasta varasemaga on tänavu esimestel kuudel Nordicaga reisinud hulga rohkem inimesi. Kui 2016. aasta jaanuaris teenindati ca 19 000 klienti, siis tänavu esimesel kuul juba ligikaudu 33 500. Veebruaris oli vahe veelgi suurem – umbkaudu 18 000 versus 32 000.
    Samuti on vähenenud ära jäänud lendude arv. „Eelmise aasta alguses oli see ligi neli korda tõenäolisem, et lend ära jääb, kui täna,“ illustreeris Nordica finantsjuht Ahto Pärn.

    Peterburi: liin avatakse 15. mail. Lennud toimuvad 13 korda nädalas. Aastaringne liin. Lennuaeg 50 minutit. Piletihinnad algavad 39.90 eurost.

    Göteborg: liin avatakse 28. augustist. Lennud toimuvad iga päev. Aastaringne liin. Lennuaeg 1 tund ja 25 minutit. Piletihinnad algavad 59.90 eurost.

    Hamburg: liin on avatud 16. maist 1. oktoobrini. Lennud toimuvad kolm korda nädalas. Lennuaeg 1 tund ja 50 minutit.

    Edusammud kajastuvad Pärna sõnul ka ettevõtte majandustulemustes. „2016. aasta alguses ütlesime, et ei taha 15 kuu pikkuse ülesehitusperioodi käigus teenida üle 15 miljoni euro kahjumit. Praeguseks oleme saavutamas paremat tulemust,“ tõdes Pärn. Konkreetsetest numbritest saab tema sõnul rääkida mais.
    Tütarfirma sai diplomi
    Nordica lennutegevuse igapäevase opereerimisega tegeleval tütarfirmal Regional Jetil õnnestus üle-elmisel reedel saada endale IOSA tõend, mis tähendab kõrgeimat ohutuse ja kvaliteedi standardit lennunduses.
    „Oleme otsekui lõpetanud keskkooli – meil on nüüd käes diplom, mis võimaldab meil kõigi lennufirmadega koostööd teha,“ ütles Regional Jeti tegevjuht Sven Kukemelk.
    Kukemelki sõnul saadi IOSA tõend kätte väga-väga kiiresti. „IATA (Rahvusvaheline Õhutranspordi Assotsiatsoon – toim) ütles, et tavaliselt hakkame auditiga peale pärast seda, kui lennufirma on aasta lennanud. Siis läheb auditiga 6–7 kuud ning lõpuks kulub veel  tõendi väljastamisele paar kuud. Meie hakkasime auditiga pihta 8 kuud pärast lennutegevuse alustamist, lõpetasime selle 3 kuuga. Auditi lukkulöömisest loa väljastamiseni kulus 3 päeva. See on IATA rekord,“ võttis Kukemelk protsessi kokku.
    Uued liinid ja tihedam programm
    Järgnevatel kuudel avab Nordica ka kolm uut otseühendust Euroopasse. Suvehooajal tõuseb otseühenduse arv Euroopaga 19ni. „Väited, et meiega ju ei saa kuhugi lennata, ei pea paika,“ sõnas Uibo, viidates, et sihtkohtade arvult järgmine Tallinna Lennujaamas tegutsev lennufirma lennutab inimesi vaid 6 lennujaama.
    Samuti tõuseb üldine lendude tihedus võrreldes 2016. aasta suvega 33 lennu võrra nädalas, jõudes suve lõpuks 138ni.
    Toomas Uibo sõnul on Nordica n-ö lennuportfelli peagi lisandumas üks keskne sihtkoht, mis oleks Nordica aken Euroopast kaugemale. „Proovime enne betooni ära valada ja siis ütleme välja,“ lisas Uibo.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.