Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Odavlennufirmad vallutavad maailma

    NorwegianFoto: epa

    Kui odavlennufirmade kontseptsioon aastate eest välja tuli, ei uskunud selle edusse peale ettevõtete endi mitte keegi. Arvati, et kitsad istmed ning suures karjas pardale tormamine ei hakka inimestele iial meeldima.

    Globaalne lennundusturg on hiiglaslik ning seetõttu on seal levivad trendid olulised ka majanduse laiemat käekäiku silmas pidades. Ja selgub, et mida aasta edasi, seda rohkem võtavad võimust odavlennufirmad – eelmisel aastal ületas reisijate arv esmakordselt miljardi piiri. Kokku lendas möödunud aastal lennukiga 3,7 miljardit reisijat.
    Odavlennufirmade peamine eelis on see, et need pakuvad lennuvõimalust ka inimestele, kes varem mõtlesid, et lendamine on vaid rikastele.
    Wall Street Journal kirjutab, et enim kasutavad odavlennufirmasid Lõuna-Aasia riikide elanikud. Järgnevad Kagu-Aasia, Euroopa, Põhja-Ameerika, Lõuna-Ameerika ning Ida-Aasia. Sealjuures on Lõuna-Aasia puhul märgata kõige suuremat tõusu: kui aastal 2005 kasutas vaid 15% kõigist piirkonna reisijaist odavlennufirmat, siis eelmisel aastal jäi see näitaja juba 57% juurde.
    Küll aga peavad odavlennufirmadega reisijad arvestama, et sageli lendavad need väiksema asustustihedusega linnadesse või piirkondadesse. See võib juurde lisada reisi kogumaksumusele kokkuvõttes üsnagi märkimisväärse summa.
    Euroopas ruumi kasvuks
    Statistika näitab, et USAs kasutab kolmest reisijast üks odavlennufirmat, et punktist A punkti B liikuda. Indias ning Lõuna-Aasias on kasv muidugi veelgi kiirem, ning seal kasutavad enam kui pooled reisijad odavlennufirmat.
    Sarnast trendi on näha ka Euroopas, kus eelmisel aastal võttis suurima lennufirma tiitli Lufthansalt üle iirlaste Ryanair. Lennufirma boss Michael O’Leary on öelnud, et Euroopa turule odavlennufirmasid mahub ning kasvuruumi on.
    Teise näitena Euroopa odavlennufirmadest võib tuua ungarlaste Wizz Airi, mis asutati aastal 2004. Ärimudel hakkas end tasapisi ära tasuma ning jõudis majanduslikult sellisele tasemele, et kaheksa aastat hiljem Ungari riiklik lennukompanii MALÉV Hungarian suleti.
    Kuidas hinda madalal hoida?
    Wall Street Journal kirjutab, et odavlennufirmad on väga kokkuhoidlikud. See tähendab, et võimalikult madalana püütakse hoida meeskonna treeninguks ja koolitusteks mõeldud kulusid. Mõistagi on ka töötajate palk väiksem kui mõnes peenemas lennufirmas.
    Mis puudutab aga lennukiparki, siis nende puhul on selge, et Boeingult ning Airbusilt tellitakse korraga suurem kogus lennukeid – see selgitab, miks odavlennufirmade lennukipark üsna ühesugune välja näeb: suurema tellimuse pealt saab soodustust. 
    Tahavad kogu maailma
    Viimasel ajal on Euroopa odavlennufirmad näidanud aga ambitsiooni ette võtta ka väga pikki lende.
    Norra lennufirma Norwegian ning islandlaste WOW katavad 37% ulatuses USA ja Euroopa vahelistest lendudest selleks suveks. Neile, kes Aasias armastavad ringi rännata, tuleb kasuks ehk teadmine, et Lõuna-Koreast saab kohalike odavlennufirmade abil sõita hoopis Hawaiile või Malaisiasse.
    Lisaks on lennukompaniid huvitatud sellest, et hakata lendama ka USA läänerannikule. See omakorda viitab sellele, et odavlennufirmad on enda alla võtmas kogu maailma ning nüüd võiks ümber lükata veel teisegi müüdi: ümbermaailmareis ei pruugigi olla varsti nii kallis, et seda suudavad lubada vaid vähesed.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.