• OMX Baltic−0,13%295,02
  • OMX Riga0,43%910,56
  • OMX Tallinn−0,15%2 033,02
  • OMX Vilnius0,13%1 202,86
  • S&P 500−0,37%6 339,39
  • DOW 30−0,74%44 130,98
  • Nasdaq −0,03%21 122,45
  • FTSE 100−0,05%9 132,81
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,13%295,02
  • OMX Riga0,43%910,56
  • OMX Tallinn−0,15%2 033,02
  • OMX Vilnius0,13%1 202,86
  • S&P 500−0,37%6 339,39
  • DOW 30−0,74%44 130,98
  • Nasdaq −0,03%21 122,45
  • FTSE 100−0,05%9 132,81
  • Nikkei 2251,02%41 069,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 22.01.18, 13:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford kuulutas Teslale sõja

Ford tahab põrmustada Tesla ja muud margid, tuues turule 40 elektriauto mudelit aastaks 2022.
Deutsche Post DHLi värvides Fordi elektriline kaubik StreetScooter Work XL Kölni autonäitusel augustis.
  • Deutsche Post DHLi värvides Fordi elektriline kaubik StreetScooter Work XL Kölni autonäitusel augustis.
  • Foto: Reuters/Scanpix
Ford on kokku pannud tohutu sõjakassa – 9 miljardit eurot –, mida tahab viimse sendini kasutada elektriautode arendamiseks, vahendab Kauppalehti Daily Maili.
Kavandatud mudelitest 16 oleks täiselektrilised ja ülejäänud hübriidid. Nende seas on juba müügil olevaid mudeleid, millest on kavas välja töötada elektrivariant, näiteks linnamaasturid.
Viimati rääkis plaanist Fordi juht Bill Ford Detroti autonäitusel. Varem on Ford rääkinud elektriautode arendamisest palju väiksemas mastaabis, 3,7 miljardi ulatuses. Kogu Fordi arenduskulud jäid 2016. aastal 6 miljardi euro suurusjärku, 2017. aasta numbrid pole veel teada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Fordi tegevjuht Jim Hackett rääkis oktoobris investoritele, et ettevõtte kulusid tahetakse viie aastaga 11 miljardi euro võrra väiksemaks lõigata ja suunata tähelepanu sedaanide ja sisepõlemismootoriga autode tootmiselt veoautodele ning elektri- ja hübriidautodele.
Ford pööras näo elektriautode poole pool aastat tagasi, kui ettevõtte tegevjuhiks sai Mark Fieldsi asemel Hackett. Oktoobris teatas ta, et pani kokku meeskonna elektriautode ülemaailmse arendamise kiirendamiseks.
Ka General Motors, Toyota ja Volkswagen on tegevust juba massiivselt elektriautode tootmisele suunanud. Survet avaldab ka Hiina.
Rääkimata siis juba Teslast, kelle tellimusraamatud on täis ja kes on suurtes raskustes nõudlusele vastamisel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele