Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti suure transiidifirma omanikering muutub

    Vopak E.O.S. ASi kütuseterminal Muuga sadamasFoto: Raul Mee

    Vene firma Global Ports, millele muu hulgas kuulub pool Eesti mõjukast transiidifirmast Vopak E.O.S ning raudteeveofirmast E.R.S., saab endale uue kaasomaniku.

    Global Portsi osanike seas on ka Taani logistikahiid Maersk, millele kuulub firmast 30,75%. Veel 20 protsenti ettevõtte aktsiatest on noteeritud Londoni börsil.
     

    Vopak E.O.Si käive oli 2016. aastal 51,7 miljonit eurot ning kahjum 57,7 miljonit eurot. Hiigelmiinuse taga oli varade allahindlus, mille tingis keeruline ärikeskkond – tunamullu olid naftahinnad ülimadalad.

    Vopaki põhiteenus on raudteevagunite mahalaadimine edaspidiseks ümberlaadimiseks laevadele, samuti on grupil tehnoloogia naftasaaduste mahalaadimiseks laevadelt mahutitesse. Grupi omanduses on neli eraldiseisvat terminali, neist kaks Maardus ja kask Muuga sadamas.

    Lisaks tegutseb ettevõte E.R.Si kaudu raduteeveoturul, korraldades naftasaaduste eksporti nii Vopaki kui teiste firmade terminalidesse ning tehes terminalide territooriumil manöövertöid.

    Nüüd omandab samuti 30,75% osaluse ka Vene logistikakontsern Delo Group, mille asutaja ning tegevjuht on Vene ärimees ja poliitik Sergei Šiskarev. Enda osaluse Global Portsis otsustas Delole müüa peamiselt kaubamärgi N-Trans kaudu tuntud Nikita Mišini, Konstantin Nikolaejevi ja Andrei Filatovi firma Transportation Investments Holding Limited.
    Tehing mõjutab ka Eestit, kuna Global Portsile kuulub Hollandi energiahiiu Royal Vopaki kõrval 50% osalus naftasaaduste terminali haldavas firmas Vopak E.O.S ning ühtlasi ka selle ettevõtte tütarfirmas, transiidifirmas E.R.S, mis tegeleb peamiselt naftasaaduste raudteeveo ja -logistikaga ning pakub lisaks ka terminalides manööverteenust ning remondib sõidukeid.
    Eesti äri on kogu Global Portsi tegevusest mõistagi üpris väike osa: firma haldab veel viit merekonteineriterminali Venemaal ja kaht Soomes, samuti kaht sisemaaterminali Venemaal.
    Otsib kasumit ning laiemat äri
    Eesti konkurentsiametile esitatud teates selgitab Delo, et nende jaoks on tehingu eesmärk investeerida ärisse, milles Delol on eelnevad teadmised ja kogemused näiteks Novorossiiski sadama piirkonnast, samuti teenida tulevikus kasumit. "Kuna TIHL võttis vastu strateegilise otsuse müüa oma osalus Global Portsis, kasutas Delo võimalust laiendada oma stividoriäri geograafilist ulatust," selgitasid uued omanikud.
    Delo seni Eestis ei tegutse, vaid grupi äri on koondunud Venemaale. Muu hulgas tegelebki firma punkerdamise, agenteerimise ja pukseerimisega Novorossiiskis ning tegutseb raudtee- ja konteineritranspordis. Delol on püsti pandud ka teravilja hankimise ja ekspordi äri Venemaal, lisaks on kontsern investeerinud laevamehaanika, tarkvaraarenduse ja kinnisvaraga tegelevatesse ettevõtetesse.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.