• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,08%40 584,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,08%40 584,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 12.06.18, 14:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transiit Eesti raudteel kogub jõudu

Transiitveod on aasta esimese viie kuuga kasvanud viiendiku ja jõudnud 4 miljoni tonnini, tõusuteel on kogu kaubavedu Eesti raudteel.
Tallinna-Moskva rong ja perroon.
  • Tallinna-Moskva rong ja perroon.
  • Foto: Andras Kralla
Kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul kasvas esimese viie kuu jooksul 12 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ning moodustas kokku 6 miljonit tonni. Kõige enam veeti Eesti Raudtee taristul väetisi, mineraalseid kütuseid ning põlevkivi, teatas riiklik raudteeettevõte.
„Veomahtude kiirenev kasvutempo on saavutatud tänu heale koostööle meie kaubasaatjate, vedajate ja koostööpartneritega. Selle heaks näiteks on maikuu viimastel päevadel Leedu, Läti ja Eesti raudteede ning kaubavedajate poolt Tallinnas allkirjastatud „ Merevaigurongi“ konteinerrongi projekt, mille kohaselt alustakse juulis vedu ka nn põhi-lõuna suunal,“ kommenteeris Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee.
Niinimetatud merevaigurongi plaanide pärast saab Laidvee rõõmustada mitmel põhjusel. Varasemalt Transiidikeskuse juhina üritas ta lõuna-suunalist transiidivedu aastaid käivitada, kuid toona jäi see katki, sest vajas raudtee infraettevõtetelt liiga suurt toetust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks Balti riike ühendavale konteinerrongi projektile lisanduvad augustikuus Eesti Raudtee taristule kaks ida-lääne suunalist Hiina konteinerrongi. „Kui viimase viie kuu konteinerite veomaht on kasvanud 48 protsenti,  siis uute rongide toel prognoosime aasta konteinervedude kasvu kahekordistumist,“ lisas Laidvee.
Ka reisijate arv raudteel näitab jätkuvat kasvutrendi. Kohalikus ühenduses sõitis maikuus rongidega 723 800 reisijat, mis on viimaste aastakümnete rekordtulemus reisijate arvus. Viie kuu peale kogunes seetõttu üle 3,2 miljoni reisija, mis on 8 protsent rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Rahvusvahelist reisirongi kasutas viie kuu jooksul 43 000 inimest, mis on pea 7 protsenti rohkem kui eelmise aasta esimese viie kuu jooksul.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 18 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele