Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suhtekorraldaja: populaarsuse trühvlisead andsid ettevõtjatele ninanipsu

    „Ettevõtjal on tänases ühiskonnas võimatu viia ellu suure keskkonnamõjuga projekti kui populaarsust haistvad poliitikud raisakullina kallal nokivad,“ ütles suhtekorraldaja Indrek Raudjalg. Tema sõnul jäi puidurafineerimistehase tulises tülis vajaka just sellest, et ministrid kuidagigi ettevõtjaid toetaks.

    Valitsuse eilne otsus puidurafineerimistehase eriplaneering lõpetada on põhjustanud investorites nördimuse ja tekitanud paljudes küsimuse, mis läks valesti ja kes on süüdi, et riigi, investorite ja kohalike vahel ei tekkinud korralikku debatti, vaid võitu said emotsioonid. Näiteks ütles IRLi liikmest keskkonnaminister Siim Kiisler, et toimunud on jõuline meedialahing, kus tehase vastased valasid teadlikult bensiini tulle. 
    Suhtekorraldusfirma OÜ Agenda PR partner Indrek Raudjalg rääkis täna Äripäeva hommikuprogrammis, et eile kõlas valitsuse pressikonverentsil ministrite suust läbivalt etteheiteid, milles kõiges projekti vedajad ebaõnnestusid või mida tegemata jätsid. „Urmas Reinsalu ja Jüri Ratas süüdistasid otsesõnu, et ettevõtjad on läbi kukkunud kohalike elanikega suhtlemises,“ ütles Raudjalg.
    Tema hiljutine kolleeg, endine suhtekorraldaja ja nüüdne riigihaldusminister Janek Mäggi soovitas, et kohaliku kogukonna oleks pidanud kuidagi ära ostma. „Kõige ladusamalt ette valmistunud Urve Palo jutust jäi siiski kumama mõte, et avalik vastuseis – mis sellest, et mõõtmata – hakkabki olema aluseks igasuguste projektide elluviimise takistamisele,“ kommenteeris Raudjalg.
    Investeerimisprojektid rahvahääletusele?
    Raudjala sõnul on praegune seis, mida ministrid tõlgendasid püüdlikult justkui ettevõtjate läbikukkumist, läbikukkumine Eesti riigi ja kõigi metsaomanike jaoks. „Võib-olla polegi tänases Eestis võimalik selliseid projekte ellu viia? Pole mõtet üritadagi? Valime kõik arendusprojektid rahvahääletusel?“ küsis ta.
    Raudjalg lisas, et puidurafineerimistehase praeguse seisu taandamine kommunikatsiooniveaks ja kogu vastutuse veeretamine ettevõtjate õlule on liigne lihtsustamine. Ta rääkis, et on jälginud professionaalsest huvist projekti kommunikatsiooni algusest peale, mistõttu julgeb väita, et just kommunikatsioon oli korraldatud hästi. „Avatult, ausalt, proaktiivselt, trikkideta. Mured olid mujal,“ ütles ta.
    Näiteks pidanuks tema sõnul tehase asukoha soovitama ju alles riiklik eriplaneering, mille tegemine oli valituse vastutus. „See asjaolu kippus ministritel neljapäeval ununema,“ ütles Raudjalg.
    Ministrid, populaarsuse trühvlisead
    „Ettevõtjal on praeguses ühiskonnas võimatu viia ellu suure keskkonnamõjuga projekti, kui populaarsust haistvad poliitikud raisakullina kallal nokivad,“ ütles ta. „Mõistetav, et aasta enne riigikogu ja europarlamendi valimisi on poliitikud populaarsuse trühvlisead,“ lisas ta. Pärast kevadisi valimisi terendavad silme ees aga juba kahe aasta pärast toimuvad kohaliku omavalitsuse valimised jne.
    „Siiski on mõnevõrra pettumus, et inimesed, kelle roll on linna või riigi tasemel valitsusvastutust kanda, projekti neutraalselt suhtuda ja seeläbi kohalikku kogukonda rahustada, valisid kergema populaarsuse tee,“ ütles ta.
    Raudjala sõnul said debati asemel mitmed tunda hoopis isiklikku rünnakut. „Riigi ülesanne peaks olema ettevõtlikkust kiita, toetada. Loodetavasti jõuab see teadmine pärast esmaste kirgede vaibumist kohale ja leidub julgust puidurafineerimistehase eestvedajad riigi poolt tänada,“ ütles ta.
    Võitjad on kindlasti nii Tartus kui ka Tabiveres kampaaniat teinud inimesed. „Väga hästi korraldatud kampaania, soovitud lõpptulemus,“ ütles Raudjalg.
    Kuula täispikka intervjuud Indrek Raudjalaga tänases hommikuprogrammis alates 28. minutist.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.