• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.09.18, 14:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soome ja Venemaa leidsid liisinguautode piiriületusele lahenduse

Soome piiril Venemaaga tekkis sama probleem mis Eestiski: liisinguautode üle piiri liikumisel nõudis Vene pool tuhandete eurode suuruse tagatisraha maksmist, nüüd on Venemaa Soomele lahenduse välja pakkunud, kirjutab Kauppalehti.
Ka Eesti ja Venemaa vahelisel piiril tabas autojuhte septembri algul üllatusena tagatisnõue.
  • Ka Eesti ja Venemaa vahelisel piiril tabas autojuhte septembri algul üllatusena tagatisnõue.
  • Foto: Georg Kõrre, Postimees / Scanpix
Soome tolli teatel on Venemaa toll teada andnud, et kui amet saab eelnevalt teavet rahastusasutuste kohta Soome tollilt, võib see selle firma autod vastava avalduse esitamisel tagatisraha maksmisest vabastada.
Seega kutsub Soome toll rahastusfirmasid endast teada andma, kes vajavad vabastust tagatisest Venemaa piiril. Ja ka teised firmad võivad esitada oma soovi Soome tollile.
Siiski on asja lahendamine Vene poole käes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii nagu Eestiski (loe sellest siit), jõustus ka Soomes üllatuslikult ja etteteatamiseta Vene tolli korraldus, mille järgi välismaises registris olevatest ühe inimese nimel erakasutuses olevatest autodest võib korraga Venemaa piiri ületada ainult üks masin. Teise masina eest küsiti piiril tagatisraha, mis ulatus tuhandetesse eurodesse.
Praktikas peatas see reegel suures osas liisingufirmade rahaga ostetud masinate pääsu Venemaale.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele