Alyona Stadnik • 22. november 2018
Jaga lugu:

Läti karditootjatega esimene tutvus baari järjekorras

Väljavõte reklaamvideost.  Foto: Blue Shock Race

Eile tutvustas elektrimootoriga hobikarte Läti ettevõte Blue Shock Race, mis käivitab investorite kaasamiseks koostöö Eesti ühisrahastusplavormiga Fundwise. Fundwise'i müügijuhi Marko Müürisepa sõnul oli tal esimene kontakt lätlastega baari sabas seistes.

Lätlaste sõnul sai investeeringute kaasamisel otsustavaks siinne kiiresti arenev ühisrahastuskeskkond, mis nende kodumaal puudub. Teisalt soovitakse leida investoreid eelkõige just Balti riikidest, et panustada oma regiooni majandusse.

Fundwise’i müügijuht Marko Müürisepp rääkis koostööst Äripäeva raadio hommikuprogrammis.

Eestlased ja lätlased on hakanud koostööd tegema. Kas tegemist on esimese Läti ettevõttega, kes tuli Fundwise’i kaudu raha meelitama? Kuidas teil õnnestus lätlasi siia meelitada?

See oli väga lihtne, nemad olid eelmisel aastal Tartus strat up day’l ja seal ma neid kohtusingi baari järjekorras.

Kes keda meelitas?

Mina kohtusin kõigepealt asutajaga, kes jättis endast väga energilise mehe mulje, ja hiljem sattuski nii, et nende tellimuste täitmiseks oli tarvis raha kaasata ja nad valisid Fundwise’i.

Blue Shock Race sõlmis hiljuti Lähis-Ida klientidega mahukad eellepingud, millega soovitakse osta suuremal hulgal BSRi toodangut. Tootmise laiendamiseks on Blue Chock Race’il tarvis lisakapitali ning kuna Lätis on ühisrahastus tulenevalt seadusandlusest praktiliselt võimatu, siis otsustas Blue Shock Race oma kampaania käivitada just Eestis, Fundwise’i platvormi kaudu. Kas need elektrikardid jõuavad ka Eesti turule või pigem lähevad kõik Lähis-Idasse?

Nende pikemas perspektiivis on plaan avada Blue Shock Race frantsiisikeskusi ka meie regioonis. Mingi aja pärast on arvatavasti ka Tallinnas.

Kas oleme ühisrahastusplatvomi seaduse poolest naabritest paremad?

Lätis puudub selline seadusandlik reeglistik, mille järgi selgelt ühistusrahastuse kampaaniaid läbi viia. Eesti ei ole ainult võrreldes Lätiga, vaid Eesti on üldse võrreldes kogu maailmaga üldse ühisrahastuses üks juhtivamaid riike.

Kas kunagi võiks ühisrahastusplatvormid tekkida ka Läti turule või teil oleks hea meel, kui ei tekiks, et kõik lätlased võiksid teie juurde tulla?

Oleks hea, kui ühisrahastusplatvormis oleksid ka Lätis, et oleks samasugune reeglistik nagu Eestis, mis võimaldaks kaasata kuni 2,5 miljonit eurot per ettevõtte per aasta ilma keeruliste finants- ja juriidilisi kulutusi tegemata.

Kui palju üldse Lätis tehakse start-up'indust, kui suur on potentsiaal teil kaasata Lätis veel start-up'e?

Me oleme Lätis kohtunud mitme ettevõttega, kes on alles startimas või kes on scale-up'imas. Block ei jää viimaseks, kes meie platvormi kaudu uusi osanikke kaasab.

Öelge kolm põhjust, miks peaks investeerima oma raha teie platvormi ja just elektrimootoriga hobikarte Läti ettevõte Blue Shock Race?

Me leiame selliseid üles selliseid ettevõtteid, keda tavainimene võib-olla ei leiaks. Platvormi kaudu investeerimine on väga lihtne. Teed endale kasutaja ja hakkad vaatama, millal tuleb pakkumisele erinevaid ettevõtteid.

Võib alustada 100 eurost?

Jah, meil on mitmed investorid alustanud 100st eurost. Aga võib ka 100 000 eurot panna.

Artis Daugins, Blue Shock Race’i tegevjuht

Järgmisel viiel aastal keskendume tehnoloogia arendamisele ning tahame, et elektrikartide võidusõit oleks 2024 aasta Pariisi olümpiamängude kavas.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas