• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.02.19, 09:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Operail viib kauba maanteelt raudteele

Eile esimese sõidu uuel riigisisesel Tartu-Sillamäe-Tartu konteinerrongiliinil teinud Operail on võtnud eesmärgiks vähendada kaubaautode liiklust Eesti maanteedel ning üha enam kaupu transportida rööbaste, teatas ettevõte.
Operaili konteinerrong.
  • Operaili konteinerrong.
  • Foto: Raul Mee
Eelmise aasta suvest käima läinud konteinerrongiliin Tartust Muuga sadamasse on ettevõtte sõnul vähendanud riigi peamaantee koormust enam kui 400 kaubaauto võrra kuus.
Operaili müügiosakonna juhi Urmas Petersoni sõnul tasub märkida, et üks konteinerrong veab ära keskmiselt 50 kuni 100 kaubaauto jagu kaupu ning ettevõte plaanib järgneva aasta jooksul väljumiste arvu kasvatada viiele rongipaarile nädalas, mis tähendaks viite väljumist mõlemas suunas. „Taoliste mahtude saavutamisel toimuvad ümberlaadimised ka teistel Tartu haruteedel ja teistes Lõuna-Eesti jaamades,“ lisas Peterson.
Samuti on Operailil plaanis kevadel teha täiendavad investeeringud Tartu laadimisplatsi arengusse, et kaasajastada valgus- ja valvessüsteemid ning piirata laadimisterritoorium. „Meie eesmärk on pakkuda konkurentsi maanteetranspordile ning Tartusse luua konteinerdepoo, kus me käitleme nii import- kui ka eksportkonteinereid neid vahepeal sadamasse viimata. See parandab kahtlemata raudteeveo efektiivsust ja suurendab konkurentsivõimet,“ rääkis Peterson Operaili tulevikuplaanidest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jaanuarikuu seisuga on konteinerrongiga Muuga ja Tartu vahel veetud rohkem kui 16 000 tonni kaupu, millest suurema enamuse moodustavad eksporditavad puidutooted.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele