Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Operail viib kauba maanteelt raudteele
Eile esimese sõidu uuel riigisisesel Tartu-Sillamäe-Tartu konteinerrongiliinil teinud Operail on võtnud eesmärgiks vähendada kaubaautode liiklust Eesti maanteedel ning üha enam kaupu transportida rööbaste, teatas ettevõte.
Eelmise aasta suvest käima läinud konteinerrongiliin Tartust Muuga sadamasse on ettevõtte sõnul vähendanud riigi peamaantee koormust enam kui 400 kaubaauto võrra kuus.
Operaili müügiosakonna juhi Urmas Petersoni sõnul tasub märkida, et üks konteinerrong veab ära keskmiselt 50 kuni 100 kaubaauto jagu kaupu ning ettevõte plaanib järgneva aasta jooksul väljumiste arvu kasvatada viiele rongipaarile nädalas, mis tähendaks viite väljumist mõlemas suunas. „Taoliste mahtude saavutamisel toimuvad ümberlaadimised ka teistel Tartu haruteedel ja teistes Lõuna-Eesti jaamades,“ lisas Peterson.
Samuti on Operailil plaanis kevadel teha täiendavad investeeringud Tartu laadimisplatsi arengusse, et kaasajastada valgus- ja valvessüsteemid ning piirata laadimisterritoorium. „Meie eesmärk on pakkuda konkurentsi maanteetranspordile ning Tartusse luua konteinerdepoo, kus me käitleme nii import- kui ka eksportkonteinereid neid vahepeal sadamasse viimata. See parandab kahtlemata raudteeveo efektiivsust ja suurendab konkurentsivõimet,“ rääkis Peterson Operaili tulevikuplaanidest.
Jaanuarikuu seisuga on konteinerrongiga Muuga ja Tartu vahel veetud rohkem kui 16 000 tonni kaupu, millest suurema enamuse moodustavad eksporditavad puidutooted.
Eestis on laialdane kohtupraktika selle kohta, kus juhatuse liikmelt on maksejõuetu äriühingu maksuvõlg sisse nõutud, sest juht on rikkunud oma lojaalsus- või hoolsuskohutust, ütles endine riigi peaprokurör, Soraineni advokaadibüroo partner ja vandeadvokaat Norman Aas.