Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pikad maksetähtajad survestavad autovedajaid

    Transpordisektori juhid näevad oma valdkonna tulevikku tumedates toonides.Foto: Andras Kralla

    Autotranspordis on võtmeküsimuseks tõusnud, kui efektiivselt suudab ettevõte ennast majandada ja kas tal on piisavalt raha, et kohustusi täita. Eriti olukorras, kus arvete tasumiste aeg sektori ettevõtetele aina pikeneb.

    Kauritel OÜ juht Marko Novik ütles, et transpordisektoris on äri tegemiseks vaja eelkõige finantse. "Transpordis on kõik mahu peal. Selleks, et mahtu teenindada, peavad sul olema tohutud käibevahendid, sest veoselepingute maksetähtajad on väga pikad, rohkem kui 60 päeva. Samas pead sa ise ära maksma palgad, liisingud, kütte, laevasõidu tasud – keegi ei anna sulle krediiti. Sina ettevõtjana pead olema tugevalt kapitaliseeritud, et selles valdkonnas äri teha. Selleks, et hoida ühte autot käigus, on sul vaja 2–3 kuu käibevahendeid," on Novik veendunud.
    Kõrged maksud
    KPMG maksuvaldkonna juht Joel Zernask ütles sektori tegevust kommenteerides, et maksud moodustavad väga suure osa sisendist, nii töömaksud, kütus kui ka masinad – need on kokkuvõttes sektori jaoks väga maksukulukad.
    "Mind üllatas transpordisektori küsitluses, kui tumedates toonides nägid valdkonna juhid tulevikku. 80% vastas, et nende arvates kaubamahud ei suurene, 75% arvab, et kliente ei tule juurde, 55% arvab, et müügikäive ei suurene. Need numbrid olulist optimismi ei väljenda. Veel tuleb arvestada autotranspordi sektori tausta – seda, et nende tegevuse tulusus ja kasumlikkus on suure surve all ja konkurents on ülitihe. Need, kellel on õnnestunud sõlmida tulusaid lepinguid, suudavad ellu jääda," rääkis ta. "Mida mina näen ja mis transpordisektori elu oluliselt lihtsamaks teeks, on diislikütuse aktsiisi alandamine," lisas Zernask.
    Noviku sõnul teeb konkurentsi tihedaks see, et konkureeritakse Ida-Euroopa riikidega. "Minu kõige suuremad konkurendid on leedukad, poolakad, ungarlased, bulgaarlased. Kui sul on väikesed sisendid, saad endale lubada, et võtad tööle lähiriikidest töötajaid. Meil ei ole otstarbekas kasutada võõrtöölisi, sest autojuhil tuleks sõita mitu tuhat kilomeetrit, et tulla siia tööle," arutles Novik Äripäeva raadios valdkonna tööjõu kriisi üle. "Lisaks tuleb vaadata üle maksud – inimesed ei ela isoleerituna muust maailmast, valed otsused viivad paratamatult raha riigist välja. Praegu pole näha, et riigil oleks äriplaani, kuidas toime tulla. Täna käib mõttetu rapsimine maksudega," rääkis ta.
    Muutunud olukord
    Zenask arutles, kui palju järgmine kriis, mille saabumist ta prognoosib hiljemalt aasta või kahe jooksul, võiks puudutada autotranspordisektorit. Ta tõi välja, et ettevõtete juhid on praegu palju targemad ja ettenägelikumad ning kriis ei puudutaks neid ootamatult ja nii teravalt. "Neil on rohkem jaotamata kasumit ja töötajad on praegu vähem liikuvamad kui ajal, mil mindi massiliselt välismaale," avaldas ta lootust.
    Raadiosaates rääkides sõnas Novik, et on raske Eestit nimetada transiidimaaks, selleks peaksid kaubaveod minema ka Venemaale. Need on aga sellesse piirkonda mitu aastat tagasi lakanud. Ühe põhjusena, miks Kauritel pole enam Venemaale kaupu vedanud, tõi Novik välja, et Skandinaavia ettevõtted on ennast paljuski ümber profileerinud – nende Rootsi kliendid on oma tegevuse sellises mahus kas lõpetanud või oma tootmise teistesse regioonidesse ümber viinud. "Meil pole Venemaaga toimivaid suhteid ja piiri, pärast pronksmehe-kriisi pole olukord taastunud," lisas Novik.
    Tegemist on kokkuvõttega Äripäeva raadios eetris olnud saatesarjast Äripäeva TOP. Saadete külalised olid sügisel ilmunud erinevates valdkonna TOPides kõrgetel kohtadel olnud ettevõtete esindajad ning saatesarja valmimist toetanud audiitorbüroo KPMG eksperdid. Saateid saab kuulata järele Äripäeva raadio kodulehelt https://raadio.aripaev.ee/.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.