• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 03.06.19, 16:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laidvee: viimane aeg võtta raudtee fookusesse

Eesti Raudtee kohtus esmaspäeval riigikogu majanduskomisjoniga, et arutada riigifirma tulevikku.
Eesti Raudtee juhile Erik Laidveele näis kohtumisel, et Eesti Raudtee on õigel teel.
  • Eesti Raudtee juhile Erik Laidveele näis kohtumisel, et Eesti Raudtee on õigel teel.
  • Foto: Postimees/Scanpix
"Praegu on õige, kui mitte öelda viimane aeg võtta fookusesse raudteesektori jätkusuutlikkus," ütles Eesti Raudtee juht Erik Laidvee pärast kohtumist.
Laidvee sõnul andis riigifirma tänasel kohtumisel majanduskomisjoniga põhjaliku ülevaate tulemustest, järgnevate aastate strateegiast ning investeeringute kavast.
Pikaajaline plaan

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laidvee sõnul on Eesti Raudtee ootus, et firma kinnitatud pikaajaline arengustrateegia jääks jõusse ning kavandatud investeeringute plaan õnnestuks. Samuti, et raudteesektori arenguvajadusi vaadataks tervikuna ning nähtaks selle kui kõige keskkonnasäästlikuma transpordiliigi potentsiaali.
Laidveele näis, et kohtumine kinnitas, et Eesti Raudtee on õigel teel. Lõppeesmärk on siiski kulusid optimeerida, kasu suurendada ning muutuda isemajandavaks tulutoovaks ettevõtteks, lisas ta.
Laidvee märkis, et Eesti Raudtee investeerib 402 miljonit eurot, selle hulgas Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi ja Euroopa ühendamise raha, taristu liiklusjuhtimise moderniseerimisse ning ohutusse.
Viimane aeg
"Saime esitleda järgnevate aastate taristu arenguplaane, millega kasvatame kiirusi ja ohutust raudteel. Meie jaoks on oluline koostöös oma heade partneritega kasvatada kauba ning reisijate vooge ning initsieerida uusi projekte, just seetõttu on praegu õige, kui mitte öelda viimane aeg võtta fookusesse raudteesektori jätkusuutlikkus," rääkis Laidvee.
Peale selle arutati Laidvee sõnul Rail Balticu 1435 mm ning Eesti Raudtee 1520 mm rööpmelaiusega taristute koostoimimist ning potentsiaalset sünergiat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 14 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele