Suessi ummik kergitab naftahinda ja õhutab konteineripaanikat
Kui Empire State Buildingu suuruse laeva Ever Given lahtikangutamine Suessi kanalist võtab veel kaua, siis mõjub see halvavalt konteinervedudele üle maailma. Oma mõju on sel ka naftahindadele.
Jaapani kontsernile kuuluv Ever Given on seiskanud Suessi kanali laevaliikluse, mida mööda liigub 10% maailma merede naftavedudest ning 30% konteinervedudest.
Foto: Reuters/Scanpix
Reede hommikul tõusis naftahind börsidel 2 protsenti, kirjutas Reuters: kui kriis põiki istuva laevaga peaks kestma tõesti nädalaid, siis mõjub see halvavalt maailma naftavoogudele. Iga päev üritab Suessi kitsust kanalit pidi ületada 50 laeva. See on ligipääsuks ligikaudu 10 protsendile kogu maailma merevedudest sealhulgas naftatoodetest.
“Põllumees Toots sündis vajadusest paremini mõista, kuidas Eesti põllumees end tunneb, kui ta vilja fikseerib, ja millised on tema suurimad kõhklused. Tahame pakkuda alternatiivi, mis aitab põllumeestel riske vähendada,” selgitas Scandagra Eesti teraviljaostujuht Urbo Vilibert virtuaalse põllumehe sünnilugu.