• OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,9
  • OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,9
  • PRO
  • 19.12.23, 15:00

Uus kriis lükkas transiidi kõikuma. Ettevõtja: "See lisakulu kandub kindlasti lõpptarbijale üle"

Jeemeni lääneosa valitsevad huthi mässulised on pannud raketi- ja droonirünnakutega kinni maailma ühe olulisima transiidikoridori.
Huthi mässulised on tunginud ka kaubalaevade pardale.
  • Huthi mässulised on tunginud ka kaubalaevade pardale.
  • Foto: AP/Scanpix
“Peab olema ikka paduoptimist, kui arvata, et see asi saab veel praeguse aasta sees lahenduse,” tõdes laevandusfirma Maersk Eesti tegevjuht Margus Indus.
Maersk on üks maailma suurimaid laevandusfirmasid, kuid ei sõida enam Punase mere ja Suessi kanali kaudu, sest Jeemeni kodusõja üks osapooli – huthi mässulised – tulistab Bab el Mandebi väinas juba põhimõtteliselt valimatult kaubalaevade pihta nii rakettide kui ka droonidega.
Paarikümne kilomeetri laiune väin eraldab Aadeni lahte Punasest merest ning jääb teekonnale Aasiast Euroopasse. Kui laevad ei sõida läbi väina, ei jõua nad ka Suessi kanalisse – seega tuleb võtta ette teekond ümber Aafrika.
9000 lisakilomeetrit ja sassis graafikud
“Ring tuleb ikka kolossaalne,” ei hoia Indus hinnanguga tagasi. “Iga lisanduva meremiiliga on ka punker (ehk kütusetasu – toim) midagi muud.”

Seotud lood

Börsiuudised
  • 18.12.23, 19:42
Houthi mässulised ehmatasid laevandusaktsiad lendu
Laevu terroriseerivate Jeemeni Houthi mässuliste tegevus sunnib reedereid Punast merd vältima, mis tõstab laevatranspordi hindu ja tõukab tagant laevandusaktsiaid.
Uudised
  • 12.12.23, 12:05
Jeemenist lastud rakett tabas Norra tankerit
Huthi mässuliste kontrolli all olevast Jeemenist välja lastud rakett tabas Norra tankerit, põhjustades tulekahju, kuid inimohvreid ei olnud, vahendas Reuters USA sõjaväe avaldust.
  • ST
Sisuturundus
  • 05.08.25, 15:11
Ettevõtte antud laenud võivad kätkeda ohtlikke maksuriske
Maksunõustamise valdkonnas on väga oluliseks teemaks laenudega seotud maksuriskid, millele maksukonsultandid soovitavad üha enam tähelepanu pöörata. Numeri juhtiv maksukonsultant Peep Kalamäe selgitab, kuidas ettevõtte poolt osanikele, juhatuse liikmetele või teistele seotud isikutele antud laenud võivad ettevõttele kaasa tuua mitmeid maksutagajärgi, kui need ei vasta tavapärastele äritingimustele.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 6 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele