Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piparkoogi lõhn ja number üheksa: 10 trikki, kuidas klientidele naha alla pugeda

    Walmart HiinasFoto: epa

    Kuna täna on esimene advent ning jõuluostud üha lähenemas, on ajakiri Time kirja pannud kümme viisi, kuidas jaemüüjad klientidelt rohkem raha välja meelitavad.

    Muusika poes on hoolikalt valitud
    Mõtle sellele, kuidas ümbritsevad helid su tuju muudavad. Tõenäoliselt soovid sa poest võimalikult kähku pageda, kui kuuled väga intensiivset ja kiiret muusikat. 
    Mitmed uuringud on näidanud, et kui poes mängib rahulik muusika, veedavad inimesed seal rohkem aega ning seetõttu kulutavad suurema tõenäosusega ka rohkem raha.
    Iseäranis tasub tähele panna just klassikalise muusika mõju: klassikaline muusika panevat inimesi ostma just kallimaid asju, kuna seda tüüpi muusikat seostatakse jõukusega. Jaemüügispetsialist Mari Corella on märkinud, et just pühade hooajal, mil inimesed ostavad niigi keskmisest rohkem, mängitakse poodides just klassikalist muusikat.
    Mis puutub aga jõulumuusikasse, siis see peaks inimestes tekitama nostalgiat ning heldekäelisust, mis kajastub omakorda ka ostukorvi maksumuses.
    Piparkoogilõhn paneb raha kulutama
    Sarnaselt muusikale mängivad jaemüüjad ka lõhnadega. Selgub, et piparkoogi või männi lõhn paneb inimesed rohkem kulutama, kuna tekitavad inimestes taas nostalgiat ning heldekäelisust.
    Jaemüügikonsultandi Bruce Sandersi hinnangul on lõhnataktika inimeste puhul eriti efektiivne siis, kui seda kasutatakse koos vastava muusikaga.
    Meelelised kogemused mängivad väga suurt rolli, kuidas klient poodi või brändi tajub. Mida parem on kliendi ostukogemus, seda suurema summa raha ta poodi jätab.
    Nostalgia töötab
    Nostalgial ning tunnetel mängimine töötab väga hästi – erinevad tooted, mis meenutavad lapsepõlve või vanu aegu, lähevad klientidele hästi peale. Väljaanne Journal of Consumer Research avaldas uuringu, mis väitis, et klientides nostalgia tekitamine aitab märkimisväärselt kaasa sellele, et klient rohkem raha kulutaks.
    Kaks ühe hinnaga
    Klientidele meeldivad eripakkumised, mistõttu kaks-ühe-hinnaga-võtted on igati kasulikud, eriti pühade ajal.
    Maagiline number 9
    Üks tüüpilisemaid trikke kliente ostma meelitada on kasutada numbrit 9. Näiteks 40 euro asemel võiks toode maksta 39,99, sest see tundub kliendile oluliselt odavamana.
    Üks jaekaubandusuuring on kindlaks teinud, et võrreldes täishinnaga on maagiline number üheksa aidanud ostunumbreid kergitada tervelt 24 protsendi võrra.
    Visuaalsed trikid
    Lisaks lõhnadele ja muusikale on poes oluline ka visuaalne pool. Selleks, et klienti ostma meelitada, on väga oluline asetada suurima kasumimarginaaliga kaubad just silmakõrgusele, et kliendid neid kõige paremini näeks. Need kaubad, mida niikuinii ostetakse ning mille marginaal on väiksem, võib panna riiuli alumisse või ülemisse ossa, sest need leitakse üles niikuinii.
    Kavalast silmatrikist pole muuseas pääsu ka lastel: nende puhul kasutatakse täpselt samasuguseid võtteid.
    Enne pühasid hinnad taevasse
    Selleks, et pühade ajal suurimat kasumit teenida, kergitavad jaemüüjad enne pühasid hindu: see tekitab kliendis hiljem suurema allahindluse tunde.
    Kinkekomplektid teevad ilma
    Erinevate kinkekomplektide võlu seisneb selles, et tooted on juba ära pakitud ning sisuliselt võib need ka kohe edasi kinkida.
    Kliendi seisukohast võib asja näha kahte moodi: enne kinkekomplekti ostmist võiks igaks juhuks üle vaadata, kui palju maksavad komplektis sisalduvad tooted eraldi ostes ning arvutada seejärel kogumaksumus; teisalt, kui hinnavahe on väike, ongi mõistlik otsustada kinkekomplekti kasuks, kuna siis ei ole tarvis eraldi raha kinkekoti või –paki jaoks kulutada.
    Paku kliendile luksust
    Mitmed jaemüüjad kasutavad pühade ajal nii-öelda luksuskaupade meetodit: just üheks spetsiaalseks puhuks tuuakse lettidele veidi kallimad ja luksuslikumad tooted, et tavatoodete hinnad seeläbi odavamad tunduksid ning kliendid neid rohkem ostaksid.
    Kasulikud tooted paiguta poe lõppu
    Lõpetuseks on poepidajate seas levinud ka võte, kus riiulid tarvilike asjadega paigutatakse poe lõppu. Nõnda peab klient jalutama läbi kogu poe, et vajalik asi kätte saada. See omakorda tõstab aga tõenäosust, et ostukorvi satub midagi veel peale nende toodete, mille järele algselt kauplusesse mindi.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Kiiresti kohanevast IT-ärist konservatiivsema tervisekassa juhiks liikunud Rain Laanet tabas uues ametis kohe tagasilöök – maksumaksjad panid ta haigekassa nime muutmise soovi eest avalikku häbiposti. Aastaid hiljem nimi siiski muutus, nii et asjaosalistel jättis süda löögi vahele.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Peterburi eestlane teeb Sillamäele tipprestorani
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.