Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Piparkoogi lõhn ja number üheksa: 10 trikki, kuidas klientidele naha alla pugeda

    Walmart HiinasFoto: epa

    Kuna täna on esimene advent ning jõuluostud üha lähenemas, on ajakiri Time kirja pannud kümme viisi, kuidas jaemüüjad klientidelt rohkem raha välja meelitavad.

    Muusika poes on hoolikalt valitud
    Mõtle sellele, kuidas ümbritsevad helid su tuju muudavad. Tõenäoliselt soovid sa poest võimalikult kähku pageda, kui kuuled väga intensiivset ja kiiret muusikat. 
    Mitmed uuringud on näidanud, et kui poes mängib rahulik muusika, veedavad inimesed seal rohkem aega ning seetõttu kulutavad suurema tõenäosusega ka rohkem raha.
    Iseäranis tasub tähele panna just klassikalise muusika mõju: klassikaline muusika panevat inimesi ostma just kallimaid asju, kuna seda tüüpi muusikat seostatakse jõukusega. Jaemüügispetsialist Mari Corella on märkinud, et just pühade hooajal, mil inimesed ostavad niigi keskmisest rohkem, mängitakse poodides just klassikalist muusikat.
    Mis puutub aga jõulumuusikasse, siis see peaks inimestes tekitama nostalgiat ning heldekäelisust, mis kajastub omakorda ka ostukorvi maksumuses.
    Piparkoogilõhn paneb raha kulutama
    Sarnaselt muusikale mängivad jaemüüjad ka lõhnadega. Selgub, et piparkoogi või männi lõhn paneb inimesed rohkem kulutama, kuna tekitavad inimestes taas nostalgiat ning heldekäelisust.
    Jaemüügikonsultandi Bruce Sandersi hinnangul on lõhnataktika inimeste puhul eriti efektiivne siis, kui seda kasutatakse koos vastava muusikaga.
    Meelelised kogemused mängivad väga suurt rolli, kuidas klient poodi või brändi tajub. Mida parem on kliendi ostukogemus, seda suurema summa raha ta poodi jätab.
    Nostalgia töötab
    Nostalgial ning tunnetel mängimine töötab väga hästi – erinevad tooted, mis meenutavad lapsepõlve või vanu aegu, lähevad klientidele hästi peale. Väljaanne Journal of Consumer Research avaldas uuringu, mis väitis, et klientides nostalgia tekitamine aitab märkimisväärselt kaasa sellele, et klient rohkem raha kulutaks.
    Kaks ühe hinnaga
    Klientidele meeldivad eripakkumised, mistõttu kaks-ühe-hinnaga-võtted on igati kasulikud, eriti pühade ajal.
    Maagiline number 9
    Üks tüüpilisemaid trikke kliente ostma meelitada on kasutada numbrit 9. Näiteks 40 euro asemel võiks toode maksta 39,99, sest see tundub kliendile oluliselt odavamana.
    Üks jaekaubandusuuring on kindlaks teinud, et võrreldes täishinnaga on maagiline number üheksa aidanud ostunumbreid kergitada tervelt 24 protsendi võrra.
    Visuaalsed trikid
    Lisaks lõhnadele ja muusikale on poes oluline ka visuaalne pool. Selleks, et klienti ostma meelitada, on väga oluline asetada suurima kasumimarginaaliga kaubad just silmakõrgusele, et kliendid neid kõige paremini näeks. Need kaubad, mida niikuinii ostetakse ning mille marginaal on väiksem, võib panna riiuli alumisse või ülemisse ossa, sest need leitakse üles niikuinii.
    Kavalast silmatrikist pole muuseas pääsu ka lastel: nende puhul kasutatakse täpselt samasuguseid võtteid.
    Enne pühasid hinnad taevasse
    Selleks, et pühade ajal suurimat kasumit teenida, kergitavad jaemüüjad enne pühasid hindu: see tekitab kliendis hiljem suurema allahindluse tunde.
    Kinkekomplektid teevad ilma
    Erinevate kinkekomplektide võlu seisneb selles, et tooted on juba ära pakitud ning sisuliselt võib need ka kohe edasi kinkida.
    Kliendi seisukohast võib asja näha kahte moodi: enne kinkekomplekti ostmist võiks igaks juhuks üle vaadata, kui palju maksavad komplektis sisalduvad tooted eraldi ostes ning arvutada seejärel kogumaksumus; teisalt, kui hinnavahe on väike, ongi mõistlik otsustada kinkekomplekti kasuks, kuna siis ei ole tarvis eraldi raha kinkekoti või –paki jaoks kulutada.
    Paku kliendile luksust
    Mitmed jaemüüjad kasutavad pühade ajal nii-öelda luksuskaupade meetodit: just üheks spetsiaalseks puhuks tuuakse lettidele veidi kallimad ja luksuslikumad tooted, et tavatoodete hinnad seeläbi odavamad tunduksid ning kliendid neid rohkem ostaksid.
    Kasulikud tooted paiguta poe lõppu
    Lõpetuseks on poepidajate seas levinud ka võte, kus riiulid tarvilike asjadega paigutatakse poe lõppu. Nõnda peab klient jalutama läbi kogu poe, et vajalik asi kätte saada. See omakorda tõstab aga tõenäosust, et ostukorvi satub midagi veel peale nende toodete, mille järele algselt kauplusesse mindi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: tööturu tulevik on rohkem kui hämar
Olukord tööturul on siiani püsinud suurepärane, ent oodatav majandusaktiivsuse aeglustumine seab sama trendi jätkumise küsimärgi alla, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Olukord tööturul on siiani püsinud suurepärane, ent oodatav majandusaktiivsuse aeglustumine seab sama trendi jätkumise küsimärgi alla, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Suurinvestori järsk väljumine lasi kodukaupade keti aktsia põhja
USA kodukaupade poeketi Bed Bath & Beyond ralli sai järsu lõpu teate peale, et suurinvestor Ryan Cohen on oma positsiooni maha müünud.
USA kodukaupade poeketi Bed Bath & Beyond ralli sai järsu lõpu teate peale, et suurinvestor Ryan Cohen on oma positsiooni maha müünud.
Reaalajas börsiinfo
Bigbank: majanduses pole midagi seisma jäänud
Bigbanki Eesti üksuse juht Jonna Pechter ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et klientide käitumine majanduse jahtumist ei näita ning laenutaotluste arv ei ole kahanenud.
Bigbanki Eesti üksuse juht Jonna Pechter ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et klientide käitumine majanduse jahtumist ei näita ning laenutaotluste arv ei ole kahanenud.
Sõõrumaa firma jageleb Patarei merekindlusele ehitusloa saamisega
Suurärimees Urmas Sõõrumaale kuuluv US Real Estate pole Patarei merekindluse rekonstrueerimiseks saanud ikka veel ehitusluba. Arendaja pole linnalt teada saanud ka põhjuseid, miks loa saamine viibib.
Suurärimees Urmas Sõõrumaale kuuluv US Real Estate pole Patarei merekindluse rekonstrueerimiseks saanud ikka veel ehitusluba. Arendaja pole linnalt teada saanud ka põhjuseid, miks loa saamine viibib.
Kaja Kallas: elektribörsilt lahkumine oleks egoistlik ja maksaks meile kätte
Valitsuse ministrid rõhutasid valitsuse pressikonverentsil, et rekordilise elektri hinna põhisüüdlane on vähene pakkumine turul. Samuti lubati, et rekordkõrget elektri hinda ei peaks kandma tavainimene.
Valitsuse ministrid rõhutasid valitsuse pressikonverentsil, et rekordilise elektri hinna põhisüüdlane on vähene pakkumine turul. Samuti lubati, et rekordkõrget elektri hinda ei peaks kandma tavainimene.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.