• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 25.08.09, 12:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas sinu koostööpartner pakub ebavõrdseid allahindlusi?

Mõned allahindluskampaaniad võivad olla konkurentsiõigusega vastuolus, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Kaupo Lepasepp ja vandeadvokaat Ivar Kurvits.
Kas olete märganud, et mõni suurtarnija pakub teie vihasele konkurendile märksa soodsamaid müügitingimusi (hind, tarnetähtaeg, maksetähtaeg jne) kui teile? On teie enda hinnakujunduses aastate jooksul välja kujunenud väga erinevad müügitingimused ja allahindlusprotsendid? Selline tegevus võib olla ebaseaduslik.
Viimasel ajal ei möödu nädalatki, kui ei kuuleks uuest allahindluskampaaniast, kus ettevõtted ja koostööpartnerid müüvad oma kaupasid enneolematult soodsate hindadega. See on ka loomulik, sest allahindluste ja soodustuste tegemine on majanduses igapäevane nähtus ning praeguses majandusolukorras ka üks peamisi ettevõtete poolseid turundusviise, et suurendada oma toodangu müüki. Siiski tuleb kõigi nende allahindluste juures pidada silmas tuntud tõde, et kõik ei ole veel kuld, mis särab, ning mõned allahindluskampaaniad võivad osutuda hoopis konkurentsiõigusega vastuolus olevaks.
Euroopa kohtud on korduvalt rõhutanud, et turgu valitseva ettevõtja poolt klientidele erinevate mahahindlusmäärade kehtestamine võib rikkuda konkurentsiõigust juhul, kui lahknevused erinevatele klientidele rakendatavates mahahindlusmäärades ei ole põhjendatavad. Nii näiteks on leitud, et allahindlused või lojaalsusboonused, mis on seatud sõltuvusse teatud kauba koguse ostmisest, ning eksklusiivsusega seonduvad allahindlused rikuvad konkurentsiõigust juhul, kui lahknevused erinevatele klientidele rakendatavates allahindlusmäärades ei ole põhjendatavad. Põhjendustena ei ole vaja esitada detailset kalkulatsiooni (vaatamata Konkurentsiameti ootustele ei ole see sageli võimalik), kuid peab olema võimalik näidata üldist majanduslikku seost.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seega juhul kui teile tundub, et koostööpartnerite poolt pakutud allahindlused on põhjendamatult väiksemad võrreldes sama koostööpartneri poolt teistele klientidele tehtud allahindlustega, siis tasuks koos konkurentsiõiguse asjatundjatega korraks maha istuda ning mõelda, kas selline käitumine ei ole mitte vastuolus konkurentsiõigusega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele