• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 13.11.14, 23:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toode peab ennast ise müüma

Väga spetsiifilise toote valmistaja võib loota, et välispartnerid leiavad ta ise üles, aga selleks peab olemas olema sihtturgudele orienteeritud nägu ja suhtlusviisid, teab HUUM OÜ tegevjuht Siim Nellis.
Siim Nellis.
  • Siim Nellis.
  • Foto: Jassu Hertsmann
Kõige olulisem on luua toode või teenus, mida tarbija soovib osta. Toode peab end ise müüma. Kindlasti aga on vaja ka usaldusväärset visuaalset identiteeti koos seda toetava mitmekeelse materjaliga. Näiteks meie koduleht ja trükimaterjalid on algusest peale olnud eesti, soome, rootsi, inglise, saksa ja vene keeles. Lõppkliendile tuleb esimesel võimalusel jagada infot tema emakeeles.
Vahel on meile teadmata jäänud, missuguse kanali kaudu on klient meid üles leidnud. Võimalik, et mõnest disainiajakirjast. Saunakerised on maailma mõistes väga spetsiifiline toode ning valdkonna kitsas ringis liigub info iseenesest kiiresti. Näiteks meie Jaapani partner külastas Leedus toimunud saunakonverentsi, kus ta meist kuulis, ja lendas pärast seda otse Leedust meid külastama. Jaapanlastel on oma traditsiooniline saun, aga seal tuntakse ka meie tüüpi leiliasauna ning neid rajatakse luksuskorteritesse või spaadesse. Meie Iraagi partnerid, kellega olen suhelnud e-kirja ja telefoni teen, aga rajavad saunu jõukate inimeste villadesse, laialt levinud saunaskäimise komme seal ei ole.
Eksport on Eesti turu väiksuse juures ainus tee edasiseks arenguks. Sellal kui suhtlemine näiteks isegi Iraagi ja Jaapani partneritega on kulgenud ladusalt, on ilmnenud tõkendid Vene turule sisenemisel. Probleemiks on olnud toodete litsentseerimine. Euroopa CE-märgist Venemaa ei tunnusta. Hoolimata meie partnerite jõupingutustest, ametkondades asjad seisavad ja paberite liigutamine on keerukas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele