Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Madala hinna aeg on läbi
Äripäeva ajakirjanik Alyona Stadnik.Foto: Erik Prozes
Maksuameti hiljutise hanketulemuse näitel võiks tulevikus loobuda eeldatava maksumuse seadmisest, leiab Äripäeva ajakirjanik Alyona Stadnik.
Maksuamet, kes maksumaksja raha kasutajana peaks tegelikult oma kulutusi vaatama kriitilisema pilguga, on otsustanud uue e-maksuameti/e-tolli kujundustöö ehk stiiliraamatu hanke võitjaks
kuulutada konkurentidest kolm korda kallima pakkuja.
Ühest küljest tekitab küsimusi see, miks on hinnavahe nii suur, kuid teisalt on rõõm, et enam ei ole oluline odav hind, vaid selge visiooniga sisu ja kvaliteet.
Kaotame alapakkumised
Maksuamet eksis hanke eeldatavas maksumuses. Samuti ei osatud ette näha põhjendatud tööde mahtu. Sellel võib olla mitu põhjust: ei olnud varasemat kogemust sellise projektiga või pole majas vastavat spetsialisti, kes suudaks määrata vajaliku töö hinda ja mahtu. Seega võiks tulevikus vältida eeldatava maksumuse määramist, siis ei ole ka alapakkumise ohtu.
Hankes osalejad kiidavad maksuameti praegust lähenemist. Maksuamet tegi otsuse ettevõtte kasuks, kellel oli nende hinnangul parim sisu näidistööl. Teisele kohale jäänud ettevõtja ütleb, et algusest peale oli teada, et võidab parima proovitööga pakkuja.
Selline lähenemine peakski riigihangete kvaliteeti parandama, sest praegu on turul mitu näidet, kus odavama pakkumisega võitja ei saa projektiga rahaliselt hakkama, vaid jääb võlgu ja tellijal tuleb otsida uus tegija.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.