Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väga kallis ja väga rumal

    Elo KiivetFoto: erakogu

    Reidi tee projekti on sisse kirjutatud, et ummikuid sellega ei lahenda, aga linnaruumi hävitab projekt küll, kirjutab arhitekt ja urbanist Elo Kiivet.

    Uus Reidi tee ei lahenda ummikuid ning see on kirjas ka praeguses ehitusluba taotlevas K-Projekti lahenduses endas. Järgnevate tänavate läbilaskvus seab piirid ja seda probleemi Reidi tee läbisurutav lahendus kuidagi ei mõjuta. Seega on tegu kasutu ja kahjuliku ettevõtmisega, mis läheb maksma liiga palju ning tekitab pöördumatut kahju väärtuslikule ja unikaalsele mereäärele, muu hulgas kaob otsekontakt merega.
    Kaubaveod Vanasadamas vähenevad märkimisväärselt, mistõttu on magistraal ebavajalik ka Tallinna Sadamale – mürarikas liiklussõlm vaid vähendab piirneva kinnisvara väärtust. Rahapõletamise asemel peaks tõsiselt kaaluma alternatiive, sest väiksem sõiduradade arv tähendab vähem ehitatavaid ja hiljem hooldust vajavaid asfaldi ruutmeetreid. Lisaks saab nii enam panustada tänava ruumilisse kvaliteeti.
    Reidi tee häda on lühidalt see, et keskendutakse väga lühikesele ajavahemikule, väga väikesele kasutajagrupile, transiitliiklusele ning lahendatakse vaid ühe ristmiku probleemi ja sedagi mitte täielikult – ummik nihutatakse Russalka juurest lihtsalt südalinnale lähemale. Seejuures muutub inimeste pääs mere äärde väga keeruliseks ja isegi ebameeldivaks.
    Aegunud käsitlus planeerimisest
    Kogu Reidi tee planeerimisviis kordab vigu, mida teised linnad on asunud kalli hinnaga parandama, näiteks ümber ehitama jõgesid ääristavaid kiirteid parkideks. Autokeskne planeerimine on oma aja ära elanud, see ei vii edasi ega järgi kuskilt otsast jätkusuutlikku arengut. Rohkem sõiduradasid ei lahenda ummikuid, vaid toob tänavatele rohkem autosid. Samamoodi toob hea avalik ruum seda kasutama rohkem inimesi ning kehv kvaliteet ja ebamugav kasutus peletab inimesi. Planeerida tuleb ikka inimestele, mitte autodele – linn ongi inimesed.
    Juba aastal 2007 kiitis linnavolikogu heaks kontseptsiooni „Tallinna avamine merele“, mille üheks eesmärgiks on saada rahvaküllane linnaruum. Veeäärsed magistraalid seda kindlasti ei soodusta – tundub, et vahepeal võeti uus suund, mis linna merest hoopis veel põhjalikumalt ära lõikaks. Kurb on siinjuures see, et ignorants ja ühishüvest ülesõit toimub linnavalitsuse enda sees, kes seaduse järgi avalikku ruumi kaitsma on määratud. Eri ametid tunduvad ajavat oma kitsapiirilist suunda ilma ühtse nägemuseta, keskkonda tervilikult arendava visioonita. Ilma suurema pildita ei saa tulevikku planeerida.
    Ehitusloa taotlemine oli küll aeglustunud, sest nii riiklik keskkonnaamet kui ka muinsuskaitseamet oma kooskõlastust ei andnud, aga värskeima info põhjal on need load laekunud või laekumas.
    Valimistest tingitud kiirustamine
    Liigse kiirustamise tõttu, mida lähenevad valimised ilmselgelt takka õhutavad, on tee-ehitus jagatud väiksemateks juppideks, lootuses, et nii on lihtsam lube saada ja ruttu pihta hakata. Kuigi äärmised osad saab nii ehk isegi praeguse vildaka plaani järgi valmis ehitada, ei pruugi keskmine osa senisel kujul läbi minna. Nii võib tekkida olukord, kus eri kallastelt silda ehitama hakates keset jõge selgub, et otsad omavahel kokku ei saagi. Seejuures eiratakse demagoogiliselt paljude erialaspetsialistide, sh välismaiste ekspertide kriitikat ja põhjalikku vigade väljatoomist, mida tegelikult kõik veel parandada saaks.
    Reidi tee vastu protesteerijad, sh Algatus Merelinna Kaitseks, ei taha kesklinnas ehitustegevust keelata ega autosid keelustada. Tänava kui sellise vastu ei ole keegi, aga senine asjade käik ei ole toimunud ausalt ega õiglaselt. Reidi tee protsess tuleks peatada muudatuste sisseviimiseks – mitte määramata ajaks või tänavat keelates, vaid kuni vajalikud eeltööd (osa juba algatatud, näiteks Tallinna liikuvuskava, raskeveokite kesklinnast ärasuunamise uuring) on tehtud ning nendest tulenevad reaalsed muudatused sisse viidud.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.