• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 29.11.17, 05:00

Eesti Apple – pehme vara

Eesti Nokia asemel peaksime otsima oma õunafirmat ehk eksportima pehmet vara, mida me loome peaga, kirjutab Conscious Initiative OÜ tegevjuht Kaur Lass.
Kaur Lass
  • Kaur Lass Foto: Meeli Küttim
Vaatame siinsete ettevõtete edulugusid – Skype, TransferWise, CrabCAD, Testlio, Pipedrive jne. Neis on märgatav sarnasus. Nende edu taga on oskuslik vaimne, peaga töö. Pehme vara, mida saab “kaevandada”, õppides tundma oma sisemisi ressursse.
Liiga sageli loodame, et edu tuleb väljast. Meie riik tugineb suisa 20% ulatuses ELi abirahale. Miks me ei tugine oma inimeste taiplikkusele jt sisemistele ressurssidele? Peale harjumuspärase mõttemalli ei hoia meid kohalikul turul kinni miski.
Innovatsiooni allikas
Pehme vara eksport saab tugineda märkamisel, taipamisel, kreatiivsusel/loomingulisusel, isiklikul initsiatiivil, intuitsioonil ja laitmatul tegutsemisel. Loetletul on ühine päritolu allikas: teadlikkus. Mitte mõtlemine. Ei ole olemas loomingulist mõtlemist, on mõtlemine ja on loomingulisus. Need on eri nähtused. Innovatsioon algab seal, kust osatakse ületada tavapärane mõtete ja tunnete kesksus ning asetada teadlikkus primaarsele kohale. Innovatsiooni alge on taiplikkus. Innovatsioon = taiplikkus + taibatu süsteemne teostamine.
Kui mindfulness ehk ärksameelsus on hetkes toimuva järgimine, siis teadlikkuse igapäevane rakendamine võimaldab kohalolule lisaks ka aktiivset teadlikku tegutsemist. Teadlikkuse rakendamine elu ja töö suunamise vahendina on mindfulness’ist pikk samm edasi.
Teadlikkus, ekspordi alus
Üks asi on teadlikkusest lugeda, teine asi omandada selle kasutamise kogemusi. Teadlikkust saab eksportida vaid selle laitmatu valdaja, kuid juba baastasemel teadlikkuse kasutus annab igaühele uusi võimalusi märgata, taibata, olla kreatiivne ja viia taibatu innovatsioonini oma senises tegevusvaldkonnas. Teadlikkus ja sellest tulenevad intrapersonaalsed oskused on õpitavad ja universaalsed. Rakendatavad sõltumata elualast.
Teadlikkus ongi see seni vähe kasutatud pehme vara meie sees, mis võimaldab märgata ükskõik millises valdkonnas maailmas puudu olevat ja siis selle maailma tipptasemel teostada. Pole vahet, on see asi või teenus.
Teadlikkus võimaldab nii märkamist, taibatu süsteemset elluviimist kui ka initsiatiivi hoidmist, et veelgi paremini toetada eestlaslikku töökust. Järjepidevalt, kuni saavutatakse tulemus. Üleöö edulugude taga on alati aastatepikkune süsteemne töö. Seda ka tänaste staaride Apple'i või Tesla puhul. Nokia aga panustas oma globaalsesse edusse suisa üle saja aasta. Ja nagu teame, ei taganud see tipus püsimist. Õigel ajal ei taibatud turu muutustega kaasa minna.
Eesti edu valem
Eesti edu valem: inimeste teadlikkus + taiplikkus ja pühendumine.
Teadlikkust kasutavad initsiatiivikad inimesed loovad innovatsiooni ja ekspordi eeldused. Loodetavasti mõistavad ametnikud, et olukorras, kus enam kui 80% riigi tuludest tuleb ettevõtluse kaudu, tuleb neil seista selle eest, et regulatsioone oleks nii vähe kui vaja ning maksukeskkond stabiilne, et edukaid globaalseid äriplaane saaks siin Eestis ellu viia.
Stabiilse õigusruumi, mõistliku maksukeskkonna ja vähese bürokraatia puhul võiks tuleviku Eesti õunafirmad ka siinses äriregistris püsida ja oma maksud siia maksta. Peale oma tegevuse tagajärgede mittemõistmise pole meile riigi maailma edukamate hulka kerkimisel kunagi takistusi olnudki. Tegude ja nende tagajärgede seoste nägemine aga algab ikka teadlikkusest. Nii nagu innovatsioon saab alguse taipamisest.
Artikkel ilmub Äripäeva, Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, Eesti Gaasi, Silberauto, Nortali ja Harju Elektri arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele