Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Omavastutus liikluskindlustuses on erandlik

    Mart JesseFoto: Andras Kralla

    Omavastutusega liiluskindlustuse lepingud on pigem erandlikud ning Eesti suurust arvesse võttes oleksid need rakendatavad vaid vähestele suurematele sõidukiparkidele, kirjutab Eesti Liikluskindlustuse Fondi juhatuse esimees Mart Jesse.

    Arvamusloos „Omavastutus on ka liikluskindlustuses“ osundasid kindlustusmaakler Kaido Konsap ja vandeadvokaat Olavi-Jüri Luik, et kuigi seadus võimaldab juriidilistel isikutel sõlmida liikluskindlustuse lepinguid omavastutusega, leiab see praktikas vähe kasutamist. Autorid leidsid, et selle kohaldamine võiks olla viis kindlustusmaksete arvelt säästmiseks. Liikluskindlustuse praktikas on siiski tegemist on pigem äärmiselt erandliku nähtusega ja omavastutusega liikluskindlustuse lepingute sõlmimine on vähelevinud mitte ainult Eestis, vaid ka mujal. See tuleneb kohustusliku vastutuskindlustuse iseloomust.
    Kokkulepe omavastutuse ehk kindlustusvõtja poolt hüvitatava kahju osa kohta on varakindlustuse lepingutes tavapärane. Mida suurem on omavastutus, seda väiksem kindlustusmakse. Ühelt poolt on see suunatud kindlustusvõtja hoolsuse tõstmisele, teisalt lepinguga seotud kulude vähendamisele. On ilmne, et väiksemaid kriime ja kahjustusi juhtub iga asjaga ning nende kõigi hüvitamine muudaks kindlustuslepingud kalliks. Kindlustus ongi ellu kutsutud igapäevaseid kulusid ületavate äkiliste ja ettenägematute finantsriskide maandamiseks.
    Tavapärane omavastutus liikluskindlustuses ei toimi, kuna liikluskindlustus on kohustuslik vastutuskindlustus ja kannatanul on õigus kogu kahju hüvitamisele. Selleks näeb seadus ette, et omavastutuse kohaldamisel peab kindlustusandja kannatanule kogu kahju hüvitama, kuid tal on õigus omavastutuse osa kindlustusvõtjalt tagasi küsida. Selliste lepingute sõlmimine ja täitmine on aga tavalepingutest kulukam. Lisaks kätkevad need kliendile likviidsusriski ja kindlustusandjale krediidiriski, mis koosmõjus teoreetilise hinnavõidu ära nullivad.
    Eesti suurust arvesse võttes oleksid omavastutusega lepingud rakendatavad vaid vähestele suurematele sõidukiparkidele. Samas, näiteks Eesti riik on tänaseks loobunud suuresti endale seadusega võimaldatud erandist oma sõidukeid liikluskindlustusega üldse mitte kindlustada (100% omavastutus) ja peab praktikas mõistlikuks oma riske kindlustusega maandada. Siinkohal ongi vaja meelde tuletada, et liikluskindlustus ei kaitse mitte üksnes kannatanut, vaid maandab ka kindlustusvõtja finantsriske, sest õnnetuse asetleidmisel hüvitab süüdlase asemel kahju kindlustusandja.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.