Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus direktiiv muudab reisimise kallimaks

    Merike HallikFoto: Maris Ojasuu

    Uus pakettreisidirektiiv toob hinnatõusu ja võib sundida väiksemaid reisibüroosid uksi sulgema, kirjutab Eesti turismifirmade liidu asepresident Merike Hallik.

    Mullu 6. detsembril võeti riigikogus vastu turismiseaduse, võlaõigusseaduse ja tarbijakaitseseaduse muutmise seaduse eelnõu, mis jõustab tänavu 1. juulist uuendatud pakettreisidirektiivi. Samaaegselt jõustub see direktiiv kõigis Euroopa Liidu liikmesriikides.
    Uue õigusaktiga tugevdatakse tarbijaõigusi ja soodustusi, mis on kehtinud juba alates esimese pakettreiside direktiivi vastuvõtmisest 1990. aastal. Kahjuks on aga uues direktiivis palju ebaselgeid, halle alasid. Keerukused on näiteks terminitega pakettreis, seotud reisikorraldusteenus ja üksik reisiteenus, ning pole ka selge, kas osapooled ehk reisiteenuse osutajad ja tarbijad ikka saavad selle seaduse raames aru, mida nad müüvad ja ostavad.
    Kui reisiteenust minnakse ostma reisiettevõttesse ning suheldakse reisikonsultandiga, saab temalt lisateavet küsida. Kui inimene ostab reisiteenuseid ise online-portaalist, on tal väga keeruline aru saada, kes on tehingu vastaspool ning millise teenuse ta lõppkokkuvõttes ostab. Olulisi selgitusi eluks alates 1. juulist ootavad nii reisiettevõtjad kui ka kindlasti tarbijad just seaduse loojatelt.
    Reisiettevõtetel on maksejõuetuse korral tagatised. Uus seadus tekitab olukorra, kus teatud toodete müümisel võib sama kaitse olla lõpuks tagatud kahekordselt või kus reisiettevõtted on sunnitud tagama maksejõuetuse eest kaitse endast palju suurema pakkuja nimel, olles seejuures võimetud pakkuja tegemisi ja tegemata jätmisi mõjutama. Tulemuseks on suurenev haldus- ja finantskoormus reisiettevõtetele, mille tulemusena suurenevad ka teenuste hinnad.
    Valus hoop väiksematele
    Võib arvata, et uus regulatsioon ja finantsgarantiide nõude laienemine paneb mitmed väiksed reisi- ja turismiettevõtted küsimuse ette, kas nad suudavad üldse tegevust jätkata. Samas ei pruugi olukord reisijaid tänasega võrreldes oluliselt rohkem kaitsta.
    ELi poliitika kujundamise keskmes peaksid olema selged, lihtsad, praktilised ja vajalikud õigusaktid. See on eriti tähtis väikeste ja keskmise suurusega ettevõtjate jaoks, kellel tavaliselt puudub raha tasemel juriidilise nõu saamiseks. Pakettreiside, seotud reisikorraldusteenuste ja eraldi müüdavate reisiteenustega seotud probleemidega seisavad eelkõige silmitsi just nemad.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.