Hannes Rumm • 17. juuli kell 3:00
Arvamused
Ainult tellijale

Hannes Rumm: poliitkorrektsus, mida suruvad peale suurfirmad

See oli Coca-Cola, kes 100 aastat tagasi riietas jõuluvana punasesse.  Foto: Reuters/Scanpix

Kui tavaliselt on poliitkorrektsust pahaks pandud poliitikutele või surverühmadele, siis nüüd teevad poliitkorrektseid otsuseid üleilmsed suurfirmad, kirjutab kolumnist Hannes Rumm Äripäeva essees.

Juba pikka aega kurdab iga enesest lugu pidav inimene aeg-ajalt selle üle, et silmakirjalik poliitkorrektsus käib närvidele ning ahistab sõna- ja mõttevabadust. George Floydi tapmisele järgnenud ülemaailmse rassismivastase protestilaine Black Lives Matter ajel toimuv brändide nimevahetuskampaania on tekitanud raevukat vastuseisu ka Eestis. Muuseas, Õigekeelsussõnaraamat annabki „poliitkorrektsuse” tähenduseks: „USAst lähtuv praktika vältida sõnu või väljendeid, mis võivad mõnd ühiskonnarühma solvata.”

Kui oled juba tellija, siis logi sisse!
    Hetkel kuum