Automüüja: septembris hakkab automaks mõju avaldama
Kui automaksuga kogutav raha liigutab paigast senised hoiakud, võib selle hind osutuda ühiskonnale vastuvõetavaks, kuid müüki hakkavad mõjutama ka teised tegurid, kirjutab ASi Veho tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik.
Suure suvega jäi küllap mõnelgi meist märkamata, et automaksu eelnõu võeti seadusena vastu ja president kuulutas selle välja. Niisiis hakkab Eestis 1. jaanuaril kehtima automaks, nagu see teistes Euroopa riikides on olnud juba aastaid.
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.
Parlamendiväline erakond Parempoolsed jääb seisukohale, et praegusel kujul välja töötatud mootorsõidukimaks tuleks olulisel määral ära muuta või isegi "sahtlisse panna", ütles Parempoolsete juhatuse liige Indrek Luberg.
Rahvusvaheliste indeksite järgi vabaduselt maailma esirinnas sammuv Eesti seisab tõsiste väljakutsete ees: kätte võidetud vabaduste ja demokraatia eest tuleb seista iga päev. Võti pole mitte valitsuse varnas, vaid iga kodaniku enda taskus, tõdevad endine riigipea Kersti Kaljulaid ja advokaadibüroo Sorainen partner Allar Jõks saates „Soraineni sagedus“.