Analüüs: üle pika aja saabus logistikasse kübeke selgust
Kuigi Hiina ja USA esialgne kaubanduskokkulepe tähendab kaubandussõjas esialgu kolmeks kuuks vaherahu, eeldavad paljud, et tollimäärad uuesti ülespoole enam ei lähe, kirjutab MyDello müügijuht Mikk Hüüdma teemaveebis Logistikauudised.
Nüüd, kui Hiina ja USA vahel on kaubanduses teatav kindlustunne taastunud, on ka nõudlus kaubavedudele uuesti hoogsalt suurenemas. Teistel suundadel on aga olukord endine, läbirääkimised teiste riikide, sealhulgas Euroopa Liidu ja Donald Trumpi administratsiooni vahel alles käivad.
Ettevõtted peavad arvestama trendiga “Hiina-pluss-üks“
Iga järjekordne Trumpi teade tollitariifide kohta kasvatab järsult nõudlust kiirete logistikalahenduste järele, sest ettevõtted püüavad iga hinnaga tariifitõusudest ette jõuda ja oma äris ebamäärasust vähendada, kirjutab Balti Logistika operatsioonide juht Greete Orgusaar.
Isegi kui USA ja Hiina jõuavad lähikuudel kaubanduses pikaajalisele kokkuleppele, ei jää tollisõja negatiivsed mõjud tulemata. Šoki tegelik mõju majandusele selgub aga tõenäoliselt alles mitme kuu pärast, kirjutab SEB privaatpanganduse strateeg Sander Danil.
Hiina ja Ameerika Ühendriigid alustasid laupäeval Šveitsi suuruselt teises linnas Genfis kõrgetasemelisi kaubanduskõnelusi, mida ameeriklaste poolelt veab USA rahandusminister Scott Bessent.
Veel kuni 20. juuni pärastlõunani on jaeinvestoritel võimalik osa saada Summus Capitali avalikust võlakirjaemissioonist. Summus Capital on üks Baltikumi ja Poola kiirelt arenev kinnisvarainvesteeringute ettevõtte. Tegemist on suuruselt ühega viimaste aastate olulisematest võlakirjapakkumistest Baltikumis ning ühtlasi esimese korraga, kui Summuse võlakirju saavad märkida ka jaeinvestorid Eestis, Lätis ja Leedus.